Weet iemand een leuk engels boek voor school?

Het moet een boek zijn voor school vwo, bovenbouw, hebben jullie misschien nog een leuk boek gelezen die niet al te moeilijk is maar wel geschikt voor 6V?

Twilight/Evermore
Gossipgirl
Zoiets?

Marian Keyes : )

Zijn niet moeilijk maar wel heel dik (600blz ofzo), zijn chicklits… Heb ze zelf ook in v6 gelezen, waren toen 7 pnt waard (v/d 10, moeilijkheidsgraad).

Wij moeten klassikaal ‘The big sleep’ lezen. Je zou kunnen vragen of dat boekje geschikt is?
O ja, en ik zit ook op 6 vwo.

Kom op :’). Sorry hoor, maar dat is echt geen 6V niveau, of ik moet iets geweldig mis hebben.

http://www.matched-book.com/

the boy in the striped pyjamas, maar dat is waarschijnlijk niet het goede niveau?
Bij ons is the atonement een 6V boek. Aangezien ik niet goed ben in engels heb ik dit boek gekozen, omdat er ook een film van is. Het is in ieder geval een mooi verhaal

de boeken van jane austen zijn heel mooi: pride and prejudice, sense and sensibility… ehm of the curious incident of the dog in the night-time van mark haddon! die is echt heel leuk. (:

animal farm

Rain man! Is echt een tof/interessant boek.

Kan wel haha, zo ver ben ik nog niet dus ik heb geen idee xD

The Handmaids Tale - Margaret Atwood
1984 (deze is heel goed)
Boeken van Jane Austen
Boeken van Jane Eyre
Boeken van Brontë

(allemaal Engelse Literatuur btw, maar wel heel goed…!)

• Twilight
  • The Hunger Games
  • Gone

Edit:

• Matched

dat zijn wel leuke boeken, maar geen 6vwo niveau

oeps dubbel (:

Mag je The Hunger Games lezen?
Hmm, zou vet zijn, maar dat niveau is volgens mij niet hoog genoeg voor V6 lijkt me? Is toch een aardig 'jeugd’boek.

The Picture Of Dorian Gray - Oscar Wilde

The Hunger Games? Idk of je die mag lezen.
catcher in the rye?
Nouja ik weet 't niet, zit zelf in 4V dusja.

Gone !

Twilight etc. zijn helaas te laag nivea idd, maar bedankt iedereen voor de tips!:slight_smile: