weet even niet meer wat ik kan doen

hoi meiden,

het is best een lang verhaal maar hoop dat iemand me kan helpen,
ik zit eigenlijk met 2 dingen…

het gaat over mn ex die me heel kut behandeld heeft en waar ik nu niet meer mee praat ( al een paar maanden) maar ik kan hem gewoon niet vergeten ookal heeft hij een nieuwe vriendin,

nu is het eerste dus dat ik echt niet weet hoe ik er overheen kan komen de ene dag word ik wakker en voel ik me gewoon de hele dag ellendig omdat ik weet dat ik hem waarschijnlijk nooit meer spreek, en de andere dag gaat het wat beter op het begin maar daarna toch weer slecht. ik doe echt mijn best om hem te vergeten maar het lukt gewoon echt niet…

het 2e is dat ik het gevoel heb dat ik er met niemand over kan praten,
het is namelijk ook uitgegaan omdat mijn vriendinnen er niet achter stonden en ze willen het er gewoon niet meer met me over hebben omdat ze de jongen gewoon echt niet mogen …
ik weet gewoon even niet meer wat ik kan doen, afleiding zoeken helpt bij mij ook bijna niks omdat echt alles me aan hem herinnert.

iemand tips?

Denk aan hoe jouw ex jou behandeld heeft. Jij geeft al aan dat hij jouw grofweg kut behandeld heeft toen jullie nog bij elkaar waren. Ik snap dat je de mooie momenten mist, maar vergeet de momenten dat het rot was niet.

Ik vind het behoorlijk kinderachtig dat jouw vriendinnen het er niet over willen hebben omdat zij hem niet mogen. Des te meer reden toch om jou te willen overtuigen dat het zo echt beter is? Als vriendin hoor je op zo’n moment klaar te staan als iemand liefdesverdriet heeft.

Mijn enige tip is focussen op de redenen waarom het is uitgegaan, en toch afleiding zoeken. Ook al helpt het in het begin misschien niet, op den duur raak je er wel over heen.

Ik zou een van je vriendinnen apart nemen en uitleggen hoe jij je voelt en of je je zegje gewoon bij haar kan doen zonder dat zij er een waardeoordeel over velt. Waarschijnlijk hebben ze niet door dat het hier gaat om jouw gevoel en niet om die jongen am sich, en helpt het als je ze dat duidelijk maakt.

mijn vriendinnen zeggen dat ze het er niet over willen hebben omdat ze het van te voren al voorspelt hadden maar ik te naief was.
dit is ook wel een beetje zo maar toch ging het met mij en mijn ex op het begin heel erg goed, dus was het niet echt te voorspellen dat het fout zou gaan.

ik vind het echt heel vervelend dat ik de heledag mijn best moet doen om niet aan hem te denken en hij me gewoon binnen een paar dagen was vergeten. hebben meer mensen dit? :hammer:

Je vriendinnen moeten beseffen dat het hier niet gaat om wie gelijk had en wie niet gelijk had, maar dat ze jou los daarvan moeten helpen als je in de shit zit. Daar zijn ze vriendinnen voor.

Ik vind dit dus echt heel erg flauw van je vriendinnen. Ze zouden er juist nu voor je moeten zijn omdat je het moeilijk hebt. Hopelijk doet het je een beetje goed hier je verhaal kwijt te kunnen, en zodat je hier toch mensen hebt waarmee je kan praten.

In ieder geval, ik denk dat je vooral aan de slechte dingen van je ex moet denken. Het heeft je rot behandeld en zo hoort het niet. Probeer ook genoeg afleiding te zoeken.

Eén ding kan ik je al verklappen: Je bent niet meer verliefd op die jongen. Je bent nu alleen nog maar verliefd op het idee in je hoofd. Dat klink heel stom, maar een mens is niet in staat om te onthouden hoe een persoon is. Al gauw vergeet je hoe die persoon rook, hoe zijn stem klonk of hoe zijn gezicht eruit zag. Als je er aan denk denk je vast maar dat weet ik allemaal nog wel! Maar als je er goed op gaat letten realiseer je dat het helemaal niet meer klopt.

Ook vind ik trouwens dat je niet de schuld moet geven aan je vriendinnen dat het uit is gegaan. Uit eindelijk was het jouw keuze. Je zei zelf dat hij je kut behandelde! Zij kunnen van alles hebben gezegd, maar het was uit eindelijk toch echt JOUW keuze om het te doen. Ga gewoon met ze erover praten want ja:

Anders kan je op zoek gaan richting iemand professioneel. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op school. Maak je niet wijs dat het niks is, want het feit dat jij je rot voel betekent dat het wel iets is en dat je verdient om geholpen te worden! Dan heb je op z’n minst een luisterend oor.

Hier is een leuk spreekwoord wat ik tegenwoordig ook veel tegen mezelf zeg:
Willen is kunnen!
Wil ik sporten? JA! Dan doe ik het ook! Wil ik mijn kamer op geruimd hebben? Ja, dat wil ik, maar het gebeurt blijkbaar niet… Want ook al zeg ik dat ik het wil, wil ik niet mijn kamer opruimen. Dus wil jij je zo rot blijven voelen over hem?