Weet echt even niet meer wat ik moet doen....

[b][i]Hee meiden,

Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen.
Zal even in het kort uitleg proberen te geven.

Komend weekend ken ik mijn vriend een half jaar.
Ondanks dat we elkaar alleen in het weekend zien omdat we ver van elkaar afwonen ging het erg goed tussen ons.
Afgelopen weekend zijn we vakantie gaan boeken.
Savonds kwam ik tot de grote ontdekking dat hij drugs in zijn beurs had zitten.
Uiteraard heb ik hem hiermee geconfronteerd.
Omdat ik nog thuis woon en mijn ouders echt anti-drugs zijn ben ik heel rustig gebleven zodat ze niets zouden merken.
Want als ze hier achter komen betekent dat echt dat hij hier niet meer hoeft te komen en dat wil ik uiteraard niet.

Door mijn vorige relatie is mijn vertrouwen in anderen echt heel erg beschadigd.
Ik vertrouwde mijn vriend gelukkig wel en leerde daardoor dat niet idereen hetzelfde is.
Maar door dit voorval heb ik het gevoel dat ik weer terug bij af ben.
Wat kan ik hem nog geloven?
Houd hij nog meer dingen voor me achter?
Is hij verslaafd?
Ik heb zoooo veel vragen.
Pieker er dan ook de hele dag en nacht over.
Wat moet ik hiermee?

Alsof dit al niet genoeg is kwam er vandaag het volgende bij.
Ik zou vandaag naar het reisbureau gaan om de al een deel van de vakantie aan te betalen.
Omdat we al in juni gaan moet voor 27.04 het hele bedrag betaald zijn.
Nou kreeg ik vandaag een sms van hem dat hij erop gerekend had 3 maanden had om het bedrag bij elkaar te krijgen.
Dat het nu in 2 maanden moet en dat hij daarom niet elk weekend naar mij kan komen.
Ik ben echt zooo boos.
Heb hem nog van tevoren gevraagd of hij het wel bij elkaar kreeg…anders hadden we gewoon geen of later vakantie geboekt.

Ben gewoon even ten einde raad, verdrietig, voel me bedrogen etc.

X[/i][/b]

Hoe reageerde hij toen je over die drugs begon?

Je zou aan hem kunnen vragen of hij geen geld van zijn ouders kan lenen, zodat jullie het al kunnen betalen.
Als je het niet helemaal vertrouwt, zou ik het bedrag in ieder geval niet gaan lenen aan hem.
Bovendien, hij hoeft toch niet per se naar jou toe te komen? Jij kan toch ook naar hem toe?

Praat met hem

Ik vroeg hem wat dat zakje in zijn beurd was.
Hij reageerde heel kalm en zei dat het sos was.
Hier schrok ik gewoon heel erg van en ben eigenlijk pas de dag erna echt vragen gaan stellen.
Hij zegt dat hij het maar 2x gebruikt heeft sinds dat ik hem ken.
Maar weet gewoon nu niet meer wat ik moet geloven.
Ben nog verdrietiger om het feit dat hij iets achter mijn rug om doet en oneerlijk tegen me is dan om het feit dat hij drugs gebruikt.

Lenen van familie is geen optie.
Zijn vader is overleden dus hij woont alleen met zijn moeder.

Het klopt ook wel dat ik naar hem kan.
Maat dat had hij toch ook wel allemaal van tevoren kunnen weten?
Hij kan ook gewoon niet met geld omgaan.
Hij moet dus nu flink sparen voor de vakantie maar geeft wle geld uit aan playstationspellen, uitgaan etc.

Bij twijfel, niet doen!

Praat met hem. en laat hem kiezen. de drugs of jij…

Hij zegt dat hij niet verslaafd is en dat hij het maar 2x heeft gebruikt.
Dat hij het ook zeker op wil geven voor mij.
Maar goed, hij kan het ook stiekem doen…

Zoiets heb ik ook gehad,
Mijn vriend was verslaafd aan blowen. Maar een relatie met iemand die blowt, of drugs gebruikt, Now Way. Met zo’n iemand kan je geen toekomst opbouwen, Mijn vriend heeft ook moeten kiezen tussen ‘drugs of mij’.
Hij heeft voor mij gekozen en daar ben ik echt blij mee, het was wel zwaar om te vertellen omdat wij ook een half jaar bij elkaar waren, en ik was bang dat het helemaal uit de hand zou lopen. Maar het is allemaal goedgekomen!
Je moet gewoon goed met hem gaan praten, hij komt vanzelf los. Misschien zit hij niet lekker in z’n vel en gebruikt hij daarom. En dan kom je ervanzelf achter ofdat hij vaker gebruikt, en dan zou ik als ik jou was, dat doen wat ik heb gedaan ‘laten kiezen’. Je weet gelijk waar je aan toe bent.

Succes! :four_leaf_clover: