weerstand

Ik Heb een hele slechte weerstand , ik word dus heel snel ziek . Dat heb ik nooit gehad . Ik ben wel altijd sneller vatbaar geweest voor keel ontstekingen , verkoudheid enz. en dat heeft ook te maken dat ik bronchitus heb ( lichtere vorm van astma) .
Maar mijn ouders zeggen dat het komt door weinig eten. Naar mijn gevoel eet ik helemaal niet zo weinig .
Heeft iemand een idee hoe het kan ?

ik heb echt geen idee, ben je al naar je dokter geweest?
misschien een tekort aan vitamine, eet je vaak fruit?

Als je weinig eet, heb je inderdaad weinig weerstand. Dus als je dan eenmaal ziek bent (wat je ook snel wordt), kom je er ook moeilijk weer bovenop.
Ook als je weinig fruit/groente eet, heb je weinig weerstand omdat je dan te weinig vitamines binnenkrijgt.

heb ik ook last van. ik gebruik enchinaforce als extraheid. kun je zo halen bij de drogist en het helpt heel goed bij mij :slightly_smiling_face: en je hebt geloof ik in de winter sws minder weerstand.

ik had dat vroeger echt HEEL erg. nu heb ik heel dit jaar maar 1 verkoudheid gehad en verder niks en die was ook heel erg kort. dit komt blijkbaar omdat ik ben gaan southbeachen en ik heel weinig “snoepsuikers” eet om het zo te zeggen. dat verhoogt blijkbaar m’n weerstand. misschien dat je dat kan proberen.