Weer thuis gaan wonen

Na een aantal weken in m’n eigen appartementje en colleges aan de universiteit, merk ik dat dit niet is wat bij mij past. Universiteit is me veel te theoretisch. Ik wil naar het HBO! Één probleempje: de kamer is al helemaal ingericht, terwijl ik nu de kans krijg weer thuis te wonen. Wat te doen?

Mijn eigen appartementje is dus helemaal mooi ingericht en ik betaal al 3 maanden alle onkosten. Nu krijg ik de kans weer thuis te gaan wonen, aangezien HBO opleidingen dichterbij zijn. Maar ik kan ook hier blijven, en de opleiding in Tilburg doen. Het liefst ga ik naar huis, maar wat doe ik dan met mijn appartement? Al die maanden heb ik voor niets betaald, dat is al vervelend. Maar hoe zou ik nu de spullen eruit moeten krijgen en wat moet ik ermee doen? Of moet ik toch maar per se een opleiding zoeken die ze hier in Tilburg aanbieden en hier blijven wonen, wetende dat ik ook lekker thuis en bij m’n vriend had kunnen zitten?

Je zou kunnen onderverhuren(incl. meubels)?

Wat Cedrinn zegt. Maar ik zou in ieder geval lekker naar huis gaan, want je moet doen waar je gelukkig van wordt. En iedereen maakt verkeerde beslissingen (die wellicht veel geld kosten) maar daarvoor zou ik niet in Tilburg blijven. En anders je meubelen proberen te verkopen voor een goede prijs.

Die kamer is zo weer verhuurd aan een ander, meubels kun je op marktplaats zetten…ik zou lekker terug naar huis gaan als ik jou was.

Tilburg is de leukste stad van Nederland, wie wil daar nou weg? :astonished:

Nee, nu even serieus. Als jij ongelukkig bent daar zou ik gewoon naar huis gaan. Anders betaal je nog langer voor niks, want thuis wonen is sowieso goedkoper. De gemaakte onkosten zijn jammer, maar je bent echt niet de enige die fouten maakt die later geld kosten.

Ik heb 4 maanden in Duitsland gewoond voor mijn studie, en toen ik weer thuis was vond ik het wel weer moeilijk om aan de regels enzo te wennen terwijl ik er daarvoor geen last van had. Alles was gewoon veranderd.

Dat is ook iets waar je overna moet denken. Het terug gaan naar je ouders.

En anders… je meubels kan je verkopen of ergens opslaan, en die kamer is zo weer verhuurd. Het is jouw keuze. Je moet doen waar je je het beste bij voelt.

Heb net met m’n moeder gebeld… Ze vindt 't te snel: na 4 weken weten dat 't niets voor me is. Klopt dat? Kan het niet zo zijn dat ik me gewoon echt vergist heb in de academiciteit van de opleiding en dat ik echt nu al inzie dat dit het niet is voor mij? Het scheelt toch alleen maar als ik eerder stop…

Ken je misschien mensen van je opleiding/andere die nog een kamer zoeken? Zo kun je onderhands idd onderverhuren, en als je gemeubileerd verhuurt dan kun je wel wat meer vragen dan jij voor de kamer/appartementje betaalt, maak je nog een beetje winst ook.

En anders idd: marktplaats. Maar dat kan nog wel een tijdje duren en al die tijd moet je die spullen toch ergens laten =\

Is er geen plek waar je een advertentie kunt plaatsen? (prikbord oid, supermarkt waar veel studenten komen, stuur een bericht naar al je hyvesvrienden (zij kennen ook weer andere mensen)) ^^

Eigenlijk net zoals het zoeken van een kamer via via maar dan andersom.

Je hebt nog tot februari om te beslissen zonder dat het je stufi beïnvloedt enzo. Dus ik zou het nog een tijdje aanzien.

Hoe gaat het verder, op kamers? Heb je al wat nieuwe vrienden gemaakt, heb je al een soort routine? (boodschappen doen, uitgaan) Of is het allemaal nog wat onwennig?
Dat kan namelijk ook onbewust een negatief gevoel geven terwijl het gewoon tijd nodig heeft :slightly_smiling_face:

verhuizen: kun je je meubels meenemen naar huisof verhuren ( ik zou ze bewaren thuis)
blijven: je kan ook vanuit tilburg reizen naar je opleiding+plekje voor jezelf+vriend blijven zien
thuis: bij je ouders maar je huisje is dan wel weg

of een onderhuurder zoeken die zijn er vast zat!

Ik vind inderdaad 4 weken ook nog wel kort om echt te kunnen beslissen of een opleiding iets voor je is. Waarschijnlijk heb je alleen nog maar inleidende colleges gehad e.d.
Ik weet niet of je je kamer zomaar onder mag verhuren. Dat ligt eraan van wie jij het huurt, en je huurcontract e.d.
Maar goed ik zou het nog even aankijken, wanneer je stopt voor januari kun je je collegegeld nog terug krijgen. En dan kun je iig echt zeggen dat je het geprobeerd hebt!

Ik doe Liberal Arts & Sciences aan de UvT. Ik kan mijn kamer inderdaad niet zomaar onderverhuren, en bovendien mag ik alleen huren als ik in Tilburg studeer. Over de studie zelf: praktijk komt niet echt, en inleidende vakken zijn 't niet zo, maar bovendien gaat 't me niet om de vakken maar de manier waarop. Ik vind 't meeste machtig interessant, en daarom ook juist wel jammer dat ik de universitaire methode té academisch vind. Dat ik wil stoppen is voor mij dus wel duidelijk, de vraag is alleen wanneer en waar ik dan ga studeren en dus of ik hier blijf of weer terug naar Limburg ga en zoja, hoe…