weer skiën of leren snowboarden?

Hoi allemaal,
Met oud en nieuw ga ik een weekje naar Oostenrijk. Maar ik kan maar niet kiezen of ik weer een jaartje zal gaan skiën of dat ik zal gaan leren snowboarden…
Het zal ‘pas’ m’n derde jaar skiën worden, dus af en toe les zou geen kwaad kunnen. Maar mijn ervaring is met vorig jaar dat ik dan óf bij allemaal kleine kinderen in kom óf bij een volwassen groep die niet normaal sloom gaat.
Bij snowboarden zag ik niet vaak echt jonge kinderen die dat deden en het lijkt me leuk om te doen. Maar het nadeel hiervan is dat ik dan niet meteen met de rest van m’n familie mee kan gaan de piste op, omdat ik eerst moet leren blijven staan…
Haha wat een probleem :stuck_out_tongue: Maar ik vroeg me af of jullie ervaringen en/of tips hebben?
Voor de informatie; ik ben 17 :wink:
Bedankt alvast!

Wij deden altijd een priveleraar met het gezin.

Bedankt voor je reactie! Maar dat hebben wij ook het eerste jaar gedaan, alleen m’n broer bijvoorbeeld was veel beter dan m’n ouders dus zijn we daarmee gestopt.

Hmmm ja dat is dan lastig. Hoe goed zijn je ouders in skieen? Zitten zij nog in een groep?

Vorig jaar hebben ze geen les gehad, maar het is niet zo dat ze dat niet nodig kunnen hebben :stuck_out_tongue: Maarja ik weet gewoon echt niet of ik moet gaan snowboarden of niet…

Realiseer je wel dat als je leert snowboarden, dat je de hele week aan het aankloten bent op de makkelijkste piste… Als je dat ervoor over hebt. Kun je anders niet nog drie skilesjes in Nederland volgen voordat je gaat?

ik zou wel eerst gaan lessen in Nederland om er achter te komen wat je echt wil.
dan ben voorbereid als je naar Oostenrijk gaat.
met snowboarden heb je veel meer lessen nodig dan bij skiën.

Ik ski al 14 jaar en heb het laatste jaar gesnowboard. Ik ging samen met mijn schoonzusje in een klasje. Dat was best oke, maar er zaten inderdaad alleen maar jongere kinderen in, de oudste was een jaar of 12. Ik was toen 18 en mn schoonzusje 17. Na een paar dagen bleek dat wij twee minder goed mee konden komen dan de rest van het klasje (vooral omdat die kinderen maar bleven opstaan na het vallen, terwijl wij wel een beetje banger werden na hard vallen)
Omdat wij het groepje een beetje ophielden, heeft de snowboardschool toen een extra les voor ons geregeld.
Ik heb in die week 5 ochtenden les gehad, aan het eind van de week kon ik zelf van een makkelijke piste af. Ik kon mijn ouders inderdaad niet bijhouden, maar dan spraken we gewoon onder aan de piste af. Of ik ging op een makkelijke piste oefenen en deden zij gewoon hun ding en kwamen me af en toe opzoeken.
Heel verhaal haha, maar misschien heb je er wat aan :slightly_smiling_face: Ik heb toen ook een tijd getwijfeld of ik wilde snowboarden of weer skiën. Ik ben erg blij dat ik toen voor snowboarden heb gekozen, het is echt heel anders dan skiën en (ondanks het vallen en de frustraties van het leren) een hele leuke ervaring!

Heel erg bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:
Ik denk ook wel dat ik wil gaan snowboarden, maar ik heb helaas niet zoals jij (HeartOfLife) iemand die dat ook wil gaan doen :stuck_out_tongue: