Weer ruzie met me zusje

Me zusjekan heel erg gemeen tegen me doen maar nu gaat ze echt te ver!! Altijd gaat ze met mijn vrienden en als ik vraag waarom ze dat doet gaat ze heel zielig zeggen dat ze geen vrienden heeft maar dat komt doordat ze altijd gemeen en boos doet en tegen mijn vrienden gaat ze opeens vrolijk en blij doen. Thuis probeer ik aardig tegen haar te doen maar ze kraakt me altijd af enzo. Nu heeft ze tegen een vriendin van mij gezegd ja weetje wat Claire thuis tegen mij zei? Ze zei dat ik gemeen tegen jou moet doen! Ik werd natuurlijk heel boos en vroeg waarom ze dat zei gaat ze in de slachtoffer rol en zegt ze dat ik dat heb gezegt en dat ik gemeen en onaardig ben en dat ik een kutwijff ben en alles. Ook heeft ze geld van me oma gestolen en die denkt dat het mijn schuld is omdat ik ouder ben. Maar mijn zusje heeft dat ook al eerder gedaan… Wat moet ik doen? Ik heb niet echt een goede band met me zusje en ik probeer dat wel te veranderen door bijvoorbeeld met een masker een leuke film kijken ofzo maar ze verpest het altijd door chagerijnig tegen mij te doen…
Ik doe alsof het me geen flikker uit maakt maar eigenlijk voel ik me best wel kut…

Sorry voor de spellingsfouten enzo:$

Xx

Kun je het probleem niet aankaarten bij je ouders?

Altijd gaat ze met mijn vrienden en als ik vraag waarom ze dat doet gaat ze heel zielig zeggen dat ze geen vrienden heeft maar dat komt doordat ze altijd gemeen en boos doet en tegen mijn vrienden gaat ze opeens vrolijk en blij doen. Thuis probeer ik aardig tegen haar te doen maar ze kraakt me altijd af enzo. Nu heeft ze tegen een vriendin van mij gezegd ja weetje wat Claire thuis tegen mij zei? Ze zei dat ik gemeen tegen jou moet doen!

Oke, dat stukje eventjes; wat zeggen jouw vrienden daarover? Ik denk niet dat jouw vrienden zo dom zijn als een koe om dat soort bullshit te geloven.

-Ik weet niet hoe oud je zusje is, misschien beetje opstandige leeftijd?

Ook heeft ze geld van me oma gestolen en die denkt dat het mijn schuld is omdat ik ouder ben. Maar mijn zusje heeft dat ook al eerder gedaan... Wat moet ik doen?

Waarom zou jouw oma denken dat jij dat zou doen ‘omdat je ouder bent?’ Ik weet niet hoor, vind ik een beetje weird.

Goed, zo kan ik alles wel voorbeelden noemen… heb je al eens met je ouders gepraat hierover?

Ik zou het er inderdaad een keer met je ouders over hebben. En dan niet op een "klik"manier, maar gewoon heel rustig dat je het echt niet fijn vind hoe het gaat.

Ik had vroeger ook altijd ruzie met mijn zusje, dit kwam doordat wij maar erg weinig scheelden in leeftijd. Weet niet of dat bij jullie ook zo is? Bij ons gaat het nu we allebei wat ouder zijn gelukkig heel goed!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat met je ouders praten helpt, en gemeen terug doen helpt ook niet. Zeg gewoon tegen je zusje; ‘ga normaal tegen me doen of ik stook iedereen tegen je op’ (maar dat zou ik doen als mijn zusje zo kut zou doen)

ga eens flink boos worden op je zusje
of ga naar je ouders

Bij ons is het zeg maar zo dat de oudste de schuld krijgt omdat de oudere die jongere moet beschermen en de oudste is verantwoordelijker. Naar mijn ouders gaan kan niet echt want dan gaan ze weer zeggen doe is wat aardiger tegen je zusje!! Blablablabla en dan krijgen we weer ruzie. Ze is 13 en ik ben 14.

Me vrienden op school vinden haar een chaferijnig kutkind maar op de basisschool vinden haar wel aardig omdat ze nep druk doet enzo…

hmm irritant dit. mijn optie zou wraak zijn (6)

Tja als naar je ouders gaan niet werkt zou ik haar gewoon negeren. Heel moeilijk, maar misschien helpt dat. En aan je vrienden uitleggen hoe het zit en vragen of ze haar ook een beetje willen negeren haha :stuck_out_tongue:

Dat lijkt me beter dan kut terug gaan doen, want dan wordt de sfeer er thuis nog slechter op!

ik vindt dat je je een beetje aansteld,
niet gemeen bedoeld, maar ik heb het 10 x zo erg.
iedereen heeft wel ruzie met zn zusje of zus.
jij hebt het voordeel zowiezo dat je ouder bent.
ja tenzij het echt erg bij je is zoals bij mij,
dat je jeugdzorg enzo heb?
anders zou je er toch mee moeten leren leven.

Hmm…deels herkenbaar xD haha
iedereen heeft wel eens ruzie met haar zusje, en naja, ik probeer ook weleens een betere band met mn zusje te krijgen en naja soms goed soms niet
anyway praat er een met een van je ouders over
Maybe they can help, succes!

Jij moet je niet aanstellen, want de kindjes in afrika hebben het nog erger…

Jezus, zo kan je voor alles wel iets ergers bedenken =.=

ot: Kan je niet bij vrienden afspreken zodat je daar geen last heb van je zusje. En ook aan je vrienden uitleggen dat alles wat zij zegt niet waar is. Ik zou ook gewoon een keer een goed gesprek met je ouders voeren. Maarja, jullie zijn 13&14 dan heb je ook wel een beetje de leeftijd om ruzie om niks te maken. Over een paar jaar is het wel over (:

met de tijd word het beter?
tenminste bij mij zo dan .

looking for some attention? :couple_with_heart_woman_man:

Dus jij bent in totaal 1 jaar (ja jongens, 1 héél jaar) ouder en je wordt meteen beschoten met al die shit? Das echt klote.

Had ik ook een beetje, maar mijn zusje is 3 jaar jonger.

Ik zou naar je ouders gaan, het goed uitleggen etc. Als ze het dan afwimpelen met ‘jij bent ouder, zij is heilig, rot op’ dan zou ik flink boos op je ouders worden en vervolgens naar je zusje gaan en eerst normaal tegen haar zeggen dat ze op moet houden en als ze dan weer kut doet ook boos op haar worden.

Als je ouders dan nog niet inzien dat ze óók voor jou moeten zorgen, ga dan lekker bij een vriendin wonen xD

Ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat ze zich aanstelt, omdat het bij iemand anders erger is.
Bij mij thuis is het vast ook erger. Want ja, mijn zus zit ook bij jeugdzorg.
En dat zou bij meerdere hier zo kunnen zijn. Maar so what!
Dit is haar probleem, hier zit zij mee. Anders gaat ze dat toch hier niet plaatsen! :\

Ik zal eerst proberen met je zusje te praten, niet te boos of te aggressief. Maar laat een beetje zien dat jij dus inderdaad de oudste bent en probeer dit eerst goed op te lossen. Werkt dat niet, wordt dan niet meteen boos maar ga diezelfde dag nog naar je ouders. Dan kan je zeggen dat je het ‘normaal’ hebt proberen op te lossen, maar dat dat niet lukte.
Krijg je weer gezeik dat je niet moet zeuren omdat jij ouder bent, dan moet je maar de opstandige puber spelen en je zusje vermijden en een slot op je kamerdeur zetten. :'3
goodluck! n__n

hahaha ;p

Praat erover met je ouders.