Weer naar school

In januari 2015 heb ik mijn opleiding voor onderwijsassistent afgerond en sindsdien ben ik een jaar aan het werk. Niet als onderwijsassistent maar als verkoopmedewerker in een supermarkt omdat ik een leidinggevende functie uitvoer vind ik het lastig om te vertellen dat ik toch weer naar school wil. Ik weet niet hoe ik dit moet gaan vertellen omdat ik het gevoel heb dat ik ondankbaar ben omdat ik sinds een jaar een vast contract heb gekregen.

Iemand tips voor mij?

Het feit dat jij een nieuwe opleiding wilt gaan volgen, is niks om je schuldig over te voelen hoor! En normaalgesproken zou een werkgever daar ook geen probleem van maken…

Zie jij jezelf je hele leven lang in deze functie of bij deze werkgever blijven werken omdat je daar een vast contract hebt gekregen? Ik denk het toch niet. Je zou wel bijvoorbeeld kunnen kiezen om deeltijd een opleiding te gaan volgen waarbij je 1 dag in de week naar school gaat, de andere dagen zou je dan kunnen blijven werken (heb ik zelf ook gedaan en beviel eigenlijk prima, al moet je wel goed kunnen plannen om bij te blijven met je schoolwerk). Maar ook als je gewoon fulltime naar school wilt, kun je dit gewoon met je werkgever bespreken. Geloof me, je bent echt niet ondankbaar omdat je jezelf verder wilt ontwikkelen.

Het ergste wat kan gebeuren is dat je ontslag moet nemen. Ze vinden het echt niet erg, nu verder studeren is ontzettend begrijpelijk voor ze.

Inderdaad wat Distel zegt, geld verdienen is nooit verkeerd! hiernaast kun je dan nog een deeltijd opleiding volgen. Misschien wil je werkgever hier aan meebetalen…