Weer met werkweek?

Met 5 HAVO ben ik naar Parijs gegaan. Dat was écht geweldig.

Volgend jaar ga ik naar 5 VWO. Ik kan ervoor kiezen om nog een keer met werkweek te gaan, alleen dan moet ik wel alles zelf betalen. De kosten zijn ¤400.

In mijn spaarpot heb ik ong. ¤175 en ik zal fulltime in de horeca werken in de zomervakantie.

Is ¤400 een weekje naar Barcelona wel waard?

[i]Reis 4 – Barcelona
Benodigd: een paspoort of een Europese identiteitskaart
Bedrag: Є400, lunches zijn voor eigen rekening
Verblijf: Feet Up hostel
Thema’s: 1. kennismaking met Barcelona, deels per fiets, als grote Spaanse, Catalaanse wereldstad,
2.bezoeken van een aantal bezienswaardigheden, musea e.d.zoals Gaudi en Dali in Barcelona,

We reizen per luxe touringcar, waarbij zowel op de heen- als de terugreis de nacht in de bus wordt doorgebracht. Het betreft hier dus een werkweek waarvoor een lange en vermoeiende busreis noodzakelijk is.[/i]

Alvast bedankt voor je advies :grinning:

En je kunt echt niet 50/50 doen met je ouders? (of een andere verhouding, 60/40 ofzo)… want buiten die 400 euro heb je ook nog geld nodig voor als je wat gaat winkelen, lunchen, vrije tijd etc… daar kun je volgens mij nog wel 150-200 euro extra voor rekenen, aangezien je ook nog in een toeristische (=dure) stad zit.

Wel vet, onze school heeft veel uitwisselingen enzo, maar zo’n werkweek is ook wel heel gaaf ^^

Hoeveel verdien je dan ongeveer in de zomervakantie? Want als je niks overhoudt dan zou ik het denk ik niet doen, ik bedoel ¤400 is niet niks.

Misschien dat mijn ouders wel wat willen betalen ^^. Hoeveel ik ongeveer in de zomervakantie verdien is nog onbekend, omdat ik nog nooit eerder bij dat hotel/restaurant heb gewerkt. Tijdens het sollicitatiegesprek hebben we het er ook niet over gehad; men stelt het niet op prijs dat er naar gevraagd wordt…

Het lijkt me wel heel leuk, maar ik weet niet of ik het zou doen…
We kunnen volgend jaar, in 6VWO, een week naar Rome, maar dat kostte 600 euro. Ik vond het nogal duur ook al hoefde ik het niet (helemaal) zelf te betalen en bovendien gaan veel van mijn vriendinnen niet mee. Niet dat dat het belangrijkste is, maar het maakt het wel leuker als ze er bij zijn natuurlijk. :stuck_out_tongue:
Maar goed, als je het graag wil & er genoeg geld voor hebt zou ik het denk ik wel doen!