Weer met opleiding stoppen?

heyy.

Ik zit er aan te denken om weer met m’n opleiding te stoppen…
Ik heb eerst 2 jaar havo gedaan, daarna 2 jaar vmbo-TL. Toen begonnen met mbo niveau4 evenementenorganisatie. Dat vond ik te makkelijk en ik vond de school niet leuk, de lessen waren slecht en leraren haalden je alleen maar naar beneden. Ik vond de opleiding zelf nog wel leuk, dus ben dit jaar begonnen op een andere school, weer in de 1e klas. Alleen vind ik dit ook niet leuk… Ik ben elke dag van half 8 tot 5 uur van huis voor school, maar op school doen we bijna niks. Ik verveel me dood, de klas vind ik niks, de ene helft van de lessen is te makkelijk (havo1 niveau), en de andere helft te moeilijk (hbo niveau). Ik wil dus eigenlijk weer stoppen (Ik ben al zo vaak afwezig, dat ik waarschijnlijk al niet over ga).

Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen. Alweer stoppen? Ik durf dat eigenlijk niet tegen m’n ouders te zeggen, want ze betalen er heel veel voor. Trein, boeken, extra dingen ect.
En ik weet ook niet wat ik wél wil. Ik ben net 17 dus helemaal stoppen kan niet, en ik kan geen één leuke mbo-opleiding vinden.

Iemand die me kan helpen? :frowning_face:

Ik vind het allemaal ontzettend zonde. Misschien hard om te zeggen… Sorry hiervoor. Lees je voortaan beter in, ga naar Open Dagen en vraag beter rond. Zo krijg je een beter beeld van de opleiding.

Waarom ga je niet nog twee jaar HAVO doen? Dan heb je dat diploma in de pocket en heb je nog even tijd om na te denken! Val niet voor een tweede keer in dezelfde put. :wink:

Omdat het op de open dagen goed leek. Ik wist hiervoor ook niet wat ik moest doen, en dit leek me het enige leuke. Ik hou het door verschillende redenen gewoon niet vol om zulke lange dagen te maken, en dat er zulke slechte roosters zijn is mij nooit verteld dus dat wist ik niet.

Nou, slechte roosters? Die tijden kom je later ook tegen. Even doorbikkelen dus.

Maar wat dacht je van HAVO afmaken?

Ik zou gewoon doorzetten en deze studie afmaken ook i.v.m studiefinanciering. Als je je diploma hebt kan je het werk doen wat je leuk vind en misschien kan je tijdens je studie al een stage lopen in deze branche. Ook zou je kunnen overwegen om hierna door te gaan na het HBO. Misschien dat je wel een studie op HBO niveau kunt vinden die bij je past.