Weer kunnen zien met de Bates Methode. (Gratis!)

Ik heb binnenkort een kerstgala op mijn school, en ik wil graag lenzen op die dag dragen, want normaal draag ik een bril en dat vind ik eerlijk gezegd dan niet mooi staan.
Ik zat wat te googlen over Kruidvat lenzen, aangezien die goedkoper zijn dan lenzen van een opticien. Maar ik heb geen idee of die Kruidvat lenzen wel goed zijn voor je ogen…Weet iemand dat?
Dus ik zat even te googlen of Kruidvat lenzen wel goed zijn voor je ogen… Ik kwam een forum tegen waarop stond dat lenzen slecht voor ogen kunnen zijn (er stond niet echt iets over Kruidvat lenzen, maar goed). Sommigen waren het hier het niet mee eens. Het bleek namelijk dat je je lenzen dan wel goed moet verschonen, dat er dan niets ergs kan gebeuren.
Maar toen vertelde iemand over de Bates-methode.
Volgens W.H. Bates’s theorie zou je weer kunnen zien als je zijn methode toepast in je leven. Hij heeft een boek geschreven hierover geschreven en kun je gratis lezen op het internet, maar het is wel Engels.
Maar er werd ook verteld dat er een aantal fouten stonden over zijn theorie en dat het volgens onderzoekers niet veilig was ofzo. Maar toch wil ik het wel proberen…
Sommige mensen doen speciale cursussen zodat ze later geen bril hoeven te dragen en volgens hen werkt het wel. Ook waren er mensen die zeiden dat de Bates-methode wel bij hun heeft gewerkt.
Oh en trouwens, dit topic bedoel ik niet als reclame, maar ik vroeg me af of iemand meer over die methode weet en of het wel werkt?

De methode ken ik niet maar ik weet wel dat die kruidvat lenzen prima werken:D
Ik had namelijk mijn lenzen een keer te laat opgehaald en daarom moest ik even lenzen daarvan kopen, werkt goed voor een keer, vind ik dan.

Als het werkt en veilig is, waarom bevelen dokters het dan niet aan?
Ik zou het echt met een korrel, of beter een kilo zout nemen.

Je wil iets proberen wat niet veilig is?
Straks ga je nog slechter zien -.-

Er is niks mis met kruidvat lenzen, anders mochten ze niet verkocht worden.

er is niets mis met de lenzen van de kruitvat, maar lenzen van de opticien zijn gemaakt voor je ogen, dus lang zou ik die kruitvat lenzen niet dragen, want dat is wel slecht voor je ogen, maar een dag is geen probleem hoor :wink:

Als je ze even voor een dagje wil kopen, is het geen goed idee. Je moet eerst wennen aan die lenzen en het inzetten etc. Ik zou gewoon naar de opticien gaan voor lenzen, die controleren je ogen ook om het half jaar en dat doen ze bij de kruidvat niet.

En die methode zou ik niet serieus nemen. Als het echt zou werken, dan zou de halve wereld toch die methode volgen en dan zou niemand meer een bril/lenzen hoeven te dragen.

HAHAHA WHAT THE FUCK @ die website

Een afwijking in visie heeft NIKS te maken met ‘slechte kijkgewoontes’. Het heeft te maken met dat je oogbal vervormd is. Het is een FYSIEKE oorzaak, geen psychische. En dus niet met natuurgenezer bullshit ‘anders denken’ op te lossen.

Ik heb lenzen van de Kruidvat, ze zijn prima. Het enige nadeel is dat ze niet voor je ogen gemaakt zijn, en dus niet het perfecte formaat en niet de perfecte sterkte zijn. Maar ik gebruik ze al een jaar en nog nooit ergens last van gehad!

Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel moet geloven.

misschien moet je het gewoon maar proberen. Ze zouden het toch niet verkopen als het slecht voor je ogen.
Maar ik zou wel een paar extra kopen, want toen ik lenzen kreeg, duurde het echt heel lang voordat ik ze er goed in kreeg.

Omdat mensen allerlei bullshit op het internet kunnen zetten zonder dat het waar hoeft te zijn? :’)

omdat als je steeds maar denkt dat je ogen beter worden dan lijkt het ook zo. dat is met meerdere dingen zo. dit is echt bullshit en ik weet niet hoe slecht je ogen zijn maar ik heb zelf +7,5 en denk maar niet dat ik dat met een paar oefeninkjes beter krijg

en zoals er al iemand zei; je ziet slecht door de vervorming in je oog en elk oog heeft een andere vorm dus kruidvat lenzen kunnen voor jou te los of te strak zitten waardoor ze of snel uitvallen of te weinig vocht doorlaten wat betekent dat je droge ogen krijgt en uiteindelijk ontstoken ogen.

^Je denkt nogal naïef. Mensen doen een heleboel, en vooral op internet.

Ik heb met beide dingen geen ervaring trouwens.

Placebo effect?

Dit
En heb je een hele hoge sterkte dan? Dan kan het ook fijn zijn om voor iedere dag lenzen te nemen, en naar de opticien te gaan voor echt goede lenzen. En als je geen grote sterkte hebt, kun je ook zonder bril/lenzen naar dat gala gaan, dat is op zich wel te doen.

Kruidvat lenzen zullen het vast wel prima doen, anders zullen ze niet te koop zijn.
Van tevoren zou ik wel langs een opticien gaan om te kijken of dat jouw ogen wel geschikt zijn voor lenzen, want niet iedereen kan lenzen dragen.

Dit.
En van dat ‘waarom zouden ze dan 30 hoofdstukken gratis schrijven’-ding: Negatieve aandacht is ook aandacht.

ik heb wel ooit eens gelezen over die methode maar ik heb mijn twijfels. slecht kunnen zien kan ook erfelijk zijn en ik denk niet dat je daar dan wat aan hebt. ik ben zelf geboren met slechte ogen, lijkt me niet dat dat opeens overgaat van een paar oefeningetjes. oja, heb wel een cylinderafwijking(ongelijk hoornvlies), weet niet of het daarvoor bedoeld is.