Weer goede vrienden worden?

Het is een week geleden uitgegaan met mn vriendje.
Ik zat daar heel erg mee, maar zie nu in dat ik hem meer mis als vriend dan als vriendje.
Daarvoor waren we al vrij goede vrienden, maar ik zou graag willen dat we dat weer opnieuw konden worden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik was namelijk al zoiezo van plan om hem het gewoon te vertellen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene me helpen?

Bedankt voor het lezen. (:
x

misschien een goed gesprek met hem hebben? het lijkt me dat, dat het meeste helpt. samen praten en afspreken wat jullie allebei willen. succes in ieder geval!

Dankje. (:

Goed met hem praten .
Die van mij durft niet meer tegen me te praten … triest .

Dat gaat vanzelf. Het heeft wel tijd nodig. Maar ik ben heeeeel goed bevriend met een van mijn ‘exen’.

Denk dat dat tijd nodig heeft. Ik ben ook bevriend met een jongen waar ik ooit ‘iets’ mee had, maar hij woont ver weg dus ik werd niet telkens met hem geconfronteerd (en hij met mij), misschien dat dat anders is.

dat gaat vanzelf, maar heeft veel tijd nodig. nadat het uit ging tussen mij en m’n vriend (nadat we 5 jaar beste vrienden waren) hebben we elkaar een half jaar niet tot nauwlijks gesproken: en nu kunnen we weer heel goed met elkaar overweg zonder problemen.

verwacht niet dat dat in een maandje lukt.

Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik denk dat het inderdaad wat tijd nodig heeft.

Ik heb een zelfde soort situatie met een goede vriendin gehad, ik ga dit niet allemaal uitleggen wat dat is op dit moment te veel, maar wij zijn nu gewoon weer goede vrienden maar ze heeft tijd nodig

in jou geval zou ik het contact via facebook of wat dan ook een beetje bijhouden en voor de rest hem proberen niet te zien
wanneer het goed voelt om weer contact met hem te zoeken,
vraag dan hoe het gaat en ga zo verder, alsof je een nieuwe vriendschap opbouwt , maar er is ook geen garantie , het is vaak moeilijk om met een oude vlam om te gaan als vrienden omdat er ALTIJD resterende emoties zijn