weer gezakt...

Oke, ik heb pas examens gehad en ik weet voor de volle 100% zeker dat ik het niet gehaald heb. Nu ben ik vorig jaar ook al gezakt op het vwo. Dus dat betekent dat ik nog een heel jaar over moet doen helaas. Nu ontbreekt het mij echt aan motivatie. En ik zie het echt niet zitten, om nog een heel jaar over te doen. Kan wel janken…

Weet iemand of er nog andere mogelijkheden voor mij zijn? Dat ik daarnaast nog een keer vavo ga doen om de overige vakken te halen???
Oh en vorig jaar ben ik uitbesteedt door mijn oude school. Weet iemand of dit uitbestedingsformulier nog steeds geldt?? Of moet ik het nu zelf gaan betalen?

Bedankt voor het lezen!

Je kunt niet 3x vwo examen doen dacht ik.

Aiiii, moeilijk hoor! Ik zou het niet weten, wel rot voor je. Ik kan me voorstellen dat je motivatie echt 0 is…

Volgens mij mag je nu niet eens meer naar de vavo…
HBO mag wel geloof ik

Naar de vavo mag ik volgens mij nog wel, dat is het begin van het jaar gezegd. Maar ik weet niet of je dan alles zelf moet betalen, want dat is vet duur.
Ja mag HBO wel?? Ik dacht dat je daar 21 voor moest zijn zonder diploma, maar het lijkt me wel beter om daar heen te gaan

Je mag wel naar de vavo hoor!! ken een jongen die in 2010 gezakt is, toen op dezelfde school weer 6vwo heeft gedaan en weer gezakt is. Toen is hij naar de vavo gegaan… en daar zit hij dus nu!

je mag je vakken alsnog halen die je niet gehaald hebt ja.
Dan heb je alsnog een volledig vwo diploma.

Je kan certificaten voor vakken gaan halen voor de vakken waarop je gezakt bent. Waarom mag je eigenlijk niet naar vavo?

Hbo mag pas als ouder bent dan 21 en een toelatingstoets doet of minimaal een mbo of havo-diploma hebt.

Je mag gewoon naar vavo hoor, je moet het waarschijnlijk alleen wel zelf betalen. Of je moet uitbesteed worden door je gemeente, zo doet een meisje uit mijn klas (ik zit ook op vavo) het ook en de gemeente betaalt zowat alles voor haar. Even navragen bij je gemeente dus! Ik weet niet hoe veel vakken je opnieuw zou moeten doen, maar per vak is het nogal prijzig als je het zelf moet betalen.

je mag toch geen 3x hetzelfde jaar doen? nu moet je denk ik examen havo doen?

Je mag volgens mij wel 3x het zelfde jaar doen. Alleen maximaal 2x op dezelfde school, daarna moet je naar een andere school, of dus VAVO doen.

Exactly.

& Echt super kut dat je misschien weer gezakt bent… Hopen dat het toch nog anders loopt dan je nu denkt!

ooo wat ben ik blij dat ik dit topic zie! Ik heb precies hetzelfde probleem, doe ook vwo dit jaar vavo gedaan, vorig jaar gezakt. Nu op de oude regelig wel geslaagd maar door die nieuwe regeling ga ik waarschijnlijk zakken! Mij is verteld dat je 2 jaar vavo mag doen, ik heb aan het begin van dit schooljaar ook een contract getekend tot 2013. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is? Klasgenootje van mij gaat waarschijnlijk zoeken of er een mogelijkheid is om een avondschool te volgen. Een andere optie is staatsexamen. Je mag nog geen hbo doen zonder diploma dan moet je 21 zijn helaas…
Maar echt super kut, ik weet precies hoe je je nu voelt… :frowning_face:

als je nog maar 1 vak of 2 moet, dan kun je super veel gaan werken. Ga op zoek naar een bijbaan die je echt leuk vindt, verzin iets waarvoor je dan kan sparen, wat je als je al was gaan studeren niet had kunnen kopen (wereldreis/ogen laten lazeren als je een bril of lenzen hebt/auto-tje/kamerverbouwing etc.)

Heb je als je VWO 5 gedaan hebt niet een soort ‘certificaat’ waarmee je naar het HBO mag? (Zoals dat je na 3 Havo naar het MBO kan…)

Nee, dat mag niet, er bestaat alleen een 21+ regeling helaas…

Valt wel mee hoor, zo duur is het niet. Ligt er ook aan hoeveel vakken je over moet doen. En volgens mij als je voor sommige vakken geslaagd bent dan hoef je die dus niet meer te halen.

Volgens mij krijg je het trouwens gewoon vergoed, omdat je nog geen startkwalificatie hebt. Voor als je dit nog niet wist.