Weer een k*tschooljaar. Help!!

Vorig jaar zat ik helemaal alleen -zonder vrienden dus- in de klas, en dat jaar was echt een hel. Dit jaar was ik dus helemaal blij toen ik hoorde dat ik met een vriendin in de klas zou komen te zitten. Maar ons leerjaar is verdeeld over 5 klassen, waarvan 3 atheneum. 2 vriendinnen zitten in klas A, 1tje in klas B, en ik en die vriendin dus in klas C. Maar nu hebben die ene uit B, en die ene waarmee ik zou komen te zitten, allebei gezegd dat ze liever naar A gaan. Dus nu zitten zij weer met z’n allen, En ik weer alleen. Nouja, school is nog niet begonnen, maar ze zijn het allebei wel van plan… Wat moet ik nu doen? help!!

Kan jij ook niet vragen of je overgeplaatst kan worden?

Ga ook gewoon naar A?
En anders: Maak vrienden in klas C.

Het lijkt nu wel alsof je vriendinnen niet bij je in de klas willen.

De opties:

• jij vraagt ook of je in zo’n andere klas kan
  • je probeert het gewoon en hoopt dat één van je vriendinnen toch nog bij je blijft/komt
  • je zoekt nieuwe vriendinnen

zorg gewoon dat je vrienden maakt in je nieuwe klas

Ik heb precies hetzelfde als jou gehad & weet nu nog nieteens in welke klas ik kom etc.
Maar als ik jouwas zou ik vragen of je dan ook naar A mag? Anders je ouders laten bellen/mailen?
Ik ga dat zelf waarschijnlijk ook doen als ik nu weer niet bij vriendinnen zit, want k hoef niet nog zo’n ***jaar.

Wat ongelofelijk gemeen van die vriendinnen :open_mouth:
Maar ik heb hetzelfde ongeveer, ik zit volgend jaar ook in mn uppie.
I’M A LONEEEEER. :sunglasses:

Dat is zegmaar best moeilijk als je al 3 jaar met mensen in de klas zit en dan ‘opeens’ vrienden wilt worden…

^waarom kan dat niet?

Natuurlijk. Maar kun je er niet eens met je vriendinnen over praten? Want het lijkt me nu dat ze helemaal geen rekening houden met jou. En anders kun je nog altijd vragen of je ook bij hen in de klas mag, toch?

dit dus.

Ditdus, want anders was er heus wel één gebleven. o_o
Je hebt dus weinig keuze: Maak nieuwe vrienden. het is niet onmogelijk ofszo.

Die ene vriendin die bij mij zei; Het ligt echt niet aan jou (dat heeft ze echt wel 10 keer gezegd) maar ik vindt die andere klas gewoon leuker.

Ja, ik quote mezelf. Waarom reageer je daar niet op? Er is geen andere mogelijkheid dan nieuwe vrienden maken, ook bij hen in de klas komen, of je vriendinnen terughalen. Sorry.

Blijkbaar ligt het wel aan jou, want anders wil ze niet zo hard weg?

Wat ik me dan afvraag, sinds wanneer mag je zelf beslissen in welke klas je wilt zitten ? Misschien hebben ze juist wel expres bepaalde ‘vriendinnen’ groepjes uit elkaar geplaatst?

Oke, als ze echt naar die andere klas gaan, dan ga ik sowieso vragen of ik er ook heen mag. en ik denk dat ik dan eigenlijk wel voorrang krijg, omdat school weet dat het vorig jaar heel kut was en ik echt niet lekker in me vel zat

Ja, mijn eerste reactie was ook (niet hardop): haha, alsof jij tegen school kan gaan zeggen dat je in een andere klas wil, alleen maar omdat andere vrienden daar ook zitten…

Nou ja, 1troost, ik zit ook maar bij 1vriendin dit jaar in de klas :’]

De kans is groot dat ze niet kunnen ruilen van klas.
Aangezien iedereen een eigen vakkenpakket heeft, maken ze de klassen zo dat iedereen met 't zelfde pakket bij elkaar zit.
En maak het bespreekbaar met vriendinnen dat jij dan ook naar A gaat.

En anders, lekker op jezelf in de klas en in de pauzes samen. Zo kan het ook.
Daarnaast, klasgenoten hoeven geen vrienden te zijn, maar samenwerken kan altijd. Open staan voor nieuwe vriendschappen kan geen kwaad.