Weer een beugel?

Mijn beugel is er nu al een paar maanden uit, binnekort weer controle.
Alleen heb ik het idee dat mijn bovenkaak een beetje uit streekt in vergelijking met mijn onderkaak (wat ook normaal kan zijn, maar dat betwijfel ik…)
Ik vroeg me af of het wel eens gebeurt dat je nadat je beugel eruit is gegaan, je 'm weer opnieuw krijgt.
Want dat zou echt heel heel zwaar klote zijn. Tenzij het zo`n uitneembare beugel is, dat is dan wel acceptabel.
Maar goed, dat was dus eh, mijn vraag x)

ik heb nu net wel weer een beugel(slotjes)…en daar baal ik zelf heel erg van!
maar bij komt het omdat mijn tanden zelf weer scheef gingen staan, alleen niemand die dat opvalt ofzo!
maar ik was ook een tijd niet op controle geweest,en dat had ik dus beter wel kunnen doen!

dus als jij binnenkort weer op controle gaat kunnen ze er nog op tijd iets aan doen, voordat je weer aan een beugel zit!

wat bedoel je?
heb je een overbeet?
want voor overbeet krijg je idd zo’n uitneembare, een blokbeugel

Het is inderdaad mogelijk.
Ik heb nu alleen nog een nachtbeugel, die ik om de nacht in doe (gewoon zo’n plaatje). Ik doe hem zo vaak mogelijk in, gewoon uit voorzorg. Het is in mijn omgeving al bij heel veel mensen gebeurd dat hun tanden weer scheef gingen staan.

Trouwens; als je beugel eruit is verschuiven je tanden vaak sowieso een beetje. Bij mij zei de ortho in elk geval dat dat niet erg was, en het vaker gebeurt.
Maar ik neem aan dat je wel een spalkje of een nachtbeugel hebt?

Ik had an een paar jaar geen beugel meer, maar ik merkte toch dat er wat tandjes gingen verschuiven!
Niet heel opvallend ofzo, maar ik ergerde me eraan. Dus toen ben ik terug gestuurd naar de ortho, en heb ik gekozen om voor een tijdje zo’n plaatje te dragen! zo’n plaatje vond ik een stuk minder erg dan blokjes again!
En zo’n plaatje zie je een stuk minder, en het grootste deel heb je h’m toch in als je slaapt;)

je tanden verschuiven idd weer een beetje en je kaak gaat ook weer een beetje naar voren staan, maar dat is normaal.
Als het heel erg wordt zou ik idd een nachtbeugel nemen ; )

ik heb een ijzerdraad achter mn tanden, je ziet het niet (alleen als ik mn mond zo wijd open doen dat je mn slokdarm kan zien ^^) en je voelt het niet en nog belangrijker : je tanden kunnen niet verschuiven (mits je draadje goed vast zit, nu blijkt bij mij dat de tandarts die los had gemaakt voor een wortelkanalbehandeling & die vergeten was weer vast te zetten bij een tand, dus die is nu verplaats maar volgens de ortho kan men door het ijzerdraadje op een bepaalde manier vast te lijmen je tanden weer zoals ze net nadat de beugel eruit ging staan). IIg om het verhaal kort te maken: vraag aan je ortho hoe het zit met zo’n draaidje. Je moet deze wel je hele leven inhouden {whaow dat klinkt ernstig ahah xD niet zo bedoelt} .

btw een nadeel van een nachtbeugel is dat je hem iedere avond in moet doen, daar moet je echt aan denken. person-,.lijk vond ik het gewoon niet praktisch vooral als een keer gaat stappen of je slaapt bij iemand anders dan vergeet je hem makkelijk. (of nog erger je vergeet hem op vakantie, is een vriendin overkomen, die zat de hele week met een stress gevoel!).

Bij mijn orthodontist moet iedereen die net de beugel eruit heeft zo’n hoesje/plaatje dragen. Eerst de hele dag (met eten uit), en nu eigenlijk vanaf 7 uur 's avonds. Hierna zou hij alleen 's nachts mogen, maar ik doe hem nu al alleen 's nachts… Dat ding zat aan het begin ook wel even een beetje strak, en elke avond weer een tijdje, dus ik denk ik wel dat je tanden aardig beginnen te verschuiven zonder dat ding…
Terug naar de orthodontist dan maar?

Waarschijnlijk krijg je zo’n nachtbeugel, een uitneembare dus. Not sure…

Jij bedoeld een spalkje. Ik dacht dat iedereen standaard zo’n ding kreeg…

bij mij zijn mn tanden teruggezakt, en ik wou het netjes hebben, uds heb ik weer opnieuw een beugel genomen:P