Wéér aften!

Ik had laatst een topic aangemaakt dat ik last had van een afte, die niet weg ging. Nu heb ik anderhalve week vitamine tabletjes gekocht en speciaal spul voor aften. Ik slik nu elke morgen die vitamine tabletjes, maar toch blijven die aften terug komen. Ik heb nu eentje achterin mijn mond en een op mijn lip, mijn lip is ook helemaal dik, zit een flinke witte bult op, en het lijkt erop dat het gaat bloeden. Ik kan weer niet eten en weer niet drinken. En ze gaan ook niet weg. Heeft iemand iets wat snel helpt? (Er was iets met thee, kan er nou even niet opkomen, maar dat helpt ook niet…) Ben een beetje ten einde raad nu… :frowning_face:

Kamille thee?
Ook helpt zwarte bessenjam, gewoon een dikke lepel van opeten, en er een beetje opsmeren.

Wat dacht je van de huisarts.

Ja kamille thee! Dat bedoelde ik :stuck_out_tongue: dat helpt dus niet… En oke, dan haal ik morgen gelijk een potje daarvan op (:

En dan? De vorige keer moest ik het ook maar uitzingen van hem…

Ik heb ook vaak last van aften, ik heb altijd een soort gel die ik erop smeer, daardoor gaan ze sneller weg. Maar de laatste keer was die onvindbaar dus had m’n moeder een soort stickers gekocht, die moet je er dan opplakken en dat verzacht de pijn en versnelt ook het geneesproces. Ik ga even kijken of ik kan vinden hoe het heet.

volgensmij vooral vitamine C
dus fruit zoals sinaasappels enzo (:
(Denk ik hoor, weet niet zeker)

http://www.aftamed.nl/werkingaloclair/index.html
Hier was die gel van.

http://www.deonlinedrogis…ten-plakkers-p-14637.html
En dit zijn die plakkers.

M’n moeder zegt trouwens ook altijd dat ik een wattenstaafje in de citroensap moet doen en dan tegen de aft aanhouden. Geen idee of het werkt, ik weet alleen dat het ontzettend veel pijn doet, maar daarna is de aft wel soortvan “verdoofd”.

Die heb ik, werkt ook niet… Het bijt echt héél erg, en het lijkt er alleen maar dikker van te worden? Maar toch bedankt! :slightly_smiling_face:

Oh bah, het idee alleen al! Haha, misschien dat ik dat ik dat doe als ik genoeg moed verzameld heb :grinning_face_with_smiling_eyes:

die dingen zijn zoooooo pijnlijk, bah.

maar mijn tip ; tandenpoetsen met zendium en dan die rooie. Bij mij en mijn vader en broertje helpt het :slightly_smiling_face: (mijn moeder heeft nooit last van aften)

Ik had zo een spay die er tegen hielp. Nou het brandde zo ontzettend erg.

-

heb op het moment ook last van aften, ik heb er twee op mn tandvlees een grote en een kleintje aan beide kanten van mn mond. wat doen die dingen een tering pijn zeg!
ik kreeg van de week de tip om tweemaaldaags te spoelen met zout water, dat desinfecteerd. gewoon een glas water pakken en er zout bij doen, ongeveer een flinke thee lepel. het is niet echt lekker maar het werkt wel.
ook kan er in tandpasta spul zitten wat aften kan veroorzaken iets van natriumlaurylsulfaat

succes ermee!

@Ann_x dat ga ik proberen! Dankjewel, en jij ook succes!

@Naargeestig, dat Pyralvex klinkt pijnlijk maar als niets helpt probeer ik dat :slightly_smiling_face:

Ik heb er ooit is een op het puntje van mijn tong gehad. Met een spalkje is dat echt *&^%. Ik heb gewacht tot ie wegging en daarna gelukkig geen last mee gehad

Ik haat aften, ze zijn ontzettend vervelend. Ik poets mijn tanden ook met Zendium en het is goede tandpasta die ook echt helpt!

Ik ga nu iets heel doms vragen, maar wat is in godsnaam een aft…?

Ik heb er nu ook een elke dag kijk ik maar hij lijkt niet minder te worden… heb hem al bijna een week…? ff wat spul proberen wat hier in het topic genoemt word…