weekendje zonder ouders

Hoi, oke ik heb even jullie mening nodig! :slightly_smiling_face:

Een paar dagen geleden stelden 2 meisjes voor, om in de zomervakantie een weekendje ofzo met het hele groepje (iets van 7 meisjes) een appartementje of een caravan ofzo te huren in zeeland, zonder ouders enzo. Toen ik dit las, vond ik het eerlijk gezegd echt nergens op slaan… Ik ben net 14, en zij zijn allemaal 14/15 en dan willen ze met zn allen een huisje huren, ik vind echt dat we te jong zijn. Uiteindelijk heb ik het aan mn ouders gevraagd en die vonden het niet goed (wat ik helemaal begrijp, ik vind ons echt te jong daarvoor). Ik heb dat toen tegen ze gezegd, maar ze blijven maar aandringen dat ik moet smeken. Is het echt zo raar dat ik niet mag en dat ik ons te jong vind? Ik vind echt gewoon dat we die verantwoordelijkheid niet op ons kunnen nemen, er kan echt van alles gebeuren. Ik wil even jullie mening horen! :slightly_smiling_face:

Nee is niet raar. Lekker laten doen die rare wijven, nee is nee. Vroeger had ik ook van die vriendinnen die maar bleven aandringen, verschrikkelijk. Ben ik gauw klaar mee.

Hoe wil ze een huisje huren dan? Dat gaat haar niet lukken op die leeftijd.
Gewoon lekker laten zeuren want het is inderdaad echt niet raar dat je niet mag. No offence, maar op je 14/15e ben je daar gewoon echt niet verantwoordelijk genoeg voor.

Ik vind her echt te jong en sowieso lijkt het mij heel moeilijk (onmogelijk) om op die leeftijd een huisje te huren.

Volgens mij mag je zelf pas iets boeken als je 18 jaar bent.
En daarnaast, jullie zijn 14/15, een huisje huren. :’) Sowieso vind ik je nog te jong om met een hele groep ‘vriendinnen’ op vakantie te gaan. Ik mocht dat van mijn ouders ook pas toen ik 17 was.

Ja zelf vind ik het ook echt heel vervelend, ze blijven maar doorgaan.

Ik heb geen idee hoe ze dat willen doen, misschien dat een ouders het boekt en dat ze die ouder dan gaan terugbetalen ofzo, want op je 14e/15e kan dat echt nog niet…

Okee, fijn om te horen dat het gewoon heel normaal is dat ik niet mag :slightly_smiling_face:

ik zou ze gewoon laten doen.

ik veronderstel ook dat ze zegmaar aan het dromen zijn en niet echt realistisch bekijken over wat er allemaal bij komt kijken.
Ik denk dat ze gewoon graag een plek hebben zonder toezicht, zonder ‘buren’ die zich kunnen bemoeien (of iets dergelijks) en een grote plek voor hun alleen.
als je 14 bent, ben je er gewoon niet verantwoordelijk genoeg voor.
Je kan moeilijk boeken als je zo jong bent en ik veronderstel dat de huurders niet echt staan te springen op kinderen die een huis willen huren.

Niet dat je om suggesties vroeg maar ik moest hier aan denken

Misschien is het leuk om bv een paar nachtjes op de plaatselijke camping te logeren met een paar vriendinnen? Ben je toch met je groepje weg maar toch ook weer niet zo veel verantwoordelijkheid en lekker dichtbij

Dit.

Ik ben bijna 18 en mijn moeder zou dit nog steeds absoluut niet goed vinden. Ik zou je vriendinnen gewoon duidelijk zeggen dat je niet mag, en als ze dan nog blijven doorzeuren het gewoon negeren. Denk ook niet dat zij wel mogen van hun ouders, eigenlijk.

Mwah, ligt dr aan hoe bezorgd je ouders om je zijn. Opzich is het niet echt een té jongen leeftijd.
Dat je vriendinnen blijven aandringen, lol, laat ze weten dat je niet mag en dat doorzeuren/smeken geen zin heeft.

Oh, zo herkenbaar, dit had ik ook vroeger.

Volgens mij is 16/17 een mooiere leeftijd om voor het eerst op vakantie te gaan. Lekker naar de Appelhof of Renesse haha :grin:

Kamperen in de achtertuin of een weilandje dichtbij kan wel heel leuk zijn voor jullie (:

Dat zij dat willen, prima. Maar als jij aangeeft dat je het niet wil moeten ze dat ook accepteren