Weekendje terug hereningd met mijn Deense jongen

Ik had ook al om raad gevraagd in het lange afstandsrelatietopic, maar ik hoop door een topic zelf te beginnen dat ik iets meer reactie en inspiratie zal kunnen krijgen.

Voor mensen die heel vaak dit forum checken, kan het zijn dat ze al iets over mijn verhaal hebben gelezen.
Deze zomer heb ik in België een Deense jongen leren kennen en heb hem op 1 dag Brussel laten zien en een maand later na contact te houden via berichten ben ik naar Kopenhagen gegaan.

Over mijn trip naar Kopenhagen weet ik niet zo goed wat ik van moest denken. We waren denk ik nogal verward over hoe beide gevoelens naar elkaar toe waren.

Toch bleven we intens contact behouden en nu 2 maanden later is er een vaste datum voor het weekend dat hij (voor mij) naar België zou komen (volgende maand). Het verlangen naar elkaar is best wel groot en ook al kan je nog niet echt spreken van een officiële relatie, toch begint dit er wel echt op te lijken ook al was het contact tot nu toe platonisch door de lange afstand.

Ik zou hem uitnodigen in de stad waar ik studeer. Ik huur daar een volledig huisje met een ander meisje en dat ander meisje zal er dat weekend niet zijn dus we hebben alles voor ons alleen.

Ik wil wel dat het weekend speciaal wordt, alleen weet ik niet goed hoe ik dit kan aanpakken? Welke activiteiten kan ik organiseren? Hoe kan ik hem verwelkomen? Iemand leuke ideetjes?

Aah ik ken je topic nog inderdaad, leuk dat jullie nog contact hebben!
Maar ben jij zelf ook belgisch of dat niet? Dat weet ik even niet meer maargoed, even ervanuitgaande dat het zo is: Ik weet niet zo goed wat je in Brussel al hebt gedaan, heb je hem al typisch belgisch/vlaams eten laten proeven? Sowieso, laat hem je studentenstad zien, en iets wat typisch bij je stad hoort. Ik weet niet in welke stad je studeert? Als je in Leuven woont zou je bv een rondleiding door de bierbrouwerij van stella artois kunnen doen, vindt hij vast wel leuk en je kunt dan een beetje ongedwongen met elkaar praten zonder dat het awkward is.

Als je Nederlands ben kan dit natuurlijk ook, laat hem dan typisch nederlands eten proeven en ga typisch nederlandse dingen doen. Dan heb je altijd gespreksstof :slightly_smiling_face: