Weekendje Ibiza

Dag meiden!
Voor mijn verjaardag heb ik een lang weekend Ibiza kado gehad van mijn vriend en komend weekend is het zo ver! We verblijven de eerste 2 dagen in San Antonio en de laatste dag dicht bij Ibiza-stad.
Ik ben er nog nooit geweest, is er iets wat ik echt gezien moet hebben of waar ik geweest moet zijn? En ik hoor altijd dat Ibiza superduur is, hoeveel zou ik mee moeten nemen voor 3 dagen? We zijn niet echt van plan te gaan stappen of dik te gaan shoppen, maar waarsch wel 2 keer uit eten en verder gewoon kosten voor eten, wat dingen doen en nog wat kleine souvenirs kopen…
Misschien wilden we nog een scootertje huren, hebben jullie daar ervaring mee? Hoeveel dat ongeveer kost en waar je het beste kunt huren?

Alvast bedankt! xxxx

[i]Omg hoe leuk is dat :grinning::D:D idd vooral met zo’n scootertje met zijn 2en alles verkennen, ik ben jaloers.

tis dat mijn vriendje en ik allebei niet zoveel geld hebben op het moment, om op vakantie te gaan ;o[/i]

Jaaa echt superleuk!
Helaas heb ik zelf ook niet zoveel geld, maarja hij heeft de reis en het verblijf gelukkig al betaald. En nu verwacht ie dat ik de rest betaal haha!

[i]haha dat is minder, ben nog nooit op ibiza geweest (uberhaupt nog nooit zonder familie op vakantie) dus ik kan je niet helpen ;p

in ieder geval heeeel veel plezier :grinning:[/i]

Hihi, ik denk dat mijn vriend en ik vooral heel veel van elkaar zouden genieten, en samen mooie plekjes opzoeken om dat te doen :slightly_smiling_face:

Misschien een keer een mooie zonsopgang en -ondergang kijken samen :slightly_smiling_face:
Ontbijt op bed (tenzij je echt in een hotel zit… dan gaat dat wat moeilijker)
En ik denk dat je daar nog wel op ideeën komt en dat je zegt van ‘hee, laten we dát gaan doen vanavond’.

Echt heeeeel gaaf, hihi, ben jaloers op je meid!

Oh echt, zeker een keer doen joh! Jongerenreis ofzo, is ook niet zo duur.
Dankjewel!

ja we zijn aant sparen :stuck_out_tongue:

Oh dat gaan we ook zeker doen! Alleen hij is wel een beetje een ‘doener’, die vindt het zonde als we een heel weekend niks doen…
We zullen idd wel spontaan op ideeën komen als we er eenmaal zijn, ik vind het echt jammer dat we zo kort gaan! Dan wil je veel meer doen dan dat je kan qua tijd!

Via wat hebben jullie dan geboekt? ^^

De vliegreis bedoel je? Gewoon de reis los via Ryanair en de hotellen ook apart.

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar je kan toch gewoon je pinpas/creditcard meenemen? Dan heof je van te voren neit te bedenken hoeveel je nodig hebt?
En verder zou ik een touristenboekje ofzo kopen, staat altijd vanalles in.

Ik wil eigenlijk m’n pinpas niet meenemen. Pinnen in het buitenland vind ik een beetje riskant, zeker in een land als Spanje. Maarja, rondlopen met een pak geld op zak is eigenlijk ook niet zo veilig…

als je wordt geskimt (Bijvoorbeeld iemand kijkt met je mee zodat ie je pincode heeft en jat vervolgens je pinpas/ pinautomaat blijkt omgebouwd te zijn waardoor er meer geld van je rekening is gehaald. ) dan krijg je het geld terug van de bank. Als je rondloopt met veel geld op je zak en dit wordt gejat dan ben je het ook echt kwijt. Dus het lijkt me juist verstandiger om JUIST je pinpas mee te nemen en niet al te veel geld in je portemonnee te hebben

Daar heb je altijd gezeik mee en je kan - als je het al terugkrijgt - heel lang wachten op je geld. Dat gedoe wil ik voorkomen! Maar je hebt idd wel gelijk, als je wordt gerold ben je het sowieso kwijt… Misschien dat ik een deel contant meeneem en als ik meer nodig heb, dan zal ik toch ergens een pintautomaatje moeten zoeken. Ik zal nog wel ff overleggen met m’n vriend haha

Is dat pinnen echt zo gevaarlijk?
Wel supertof dat je gaat !

Nou, ik lees altijd verhalen in de Kampioen (maandblad van de anwb ='D) dat mensen problemen hebben gehad met hun pinpas of creditcard (geskimd dus) in landen zoals Italie, Spanje enzo en landen in de Oostblok. Dus nu ben ik vetbang haha. Vooral omdat Ibiza echt een toeristenbestemming is, de ideale plek voor die criminelen.
Maar ik denk dat ik die helft meeneem en als ik meer nodig heb dat ik dan noodgedwongen bij-pin. Heb er zo’n zin in!