Wedstrijdzwemmen

Hoi,

Ik wil denk ik op wedstrijdzwemmen, ik zit nu al op zwemmen ( we doen van alles en nog wat: balvaardigheid, plankspringen, survival enz. ) maar wil graag wedstrijden zwemmen.
Ik wou vragen, is het leuk?

Ps: Ja ik heb mijn a b en c xD, ik heb zelfs 17 diploma’ s

Ik heb ook op wedstrijdzwemmen gezeten, ik vond het heel leuk. Bij mij was het vooral banen zwemmen en techniek trainen enzo maar als je zwemmen leuk vind denk ik dat je wedstrijd zwemmen ook leuk vind (:

Eehm… ik vind het zelf niet zo leuk. Maar dat komt misschien omdat ik aan synchroonzwemmen doe, wat dus echt heel wat anders is. Naast synchroonzwemmen doe ik ook elke zondag aan wedstrijdzwemmen voor mn conditie. Maar goed, ieder zo z’n eigen smaak, he? (:

Dankjewel :grinning:
:stuck_out_tongue: ik ging ook voor synchroonzwemmen kijken, alleen ik ben niet zo elegant xd

Volgens mij doet ICExCOLD aan wedstrijdzwemmen, misschien kun je haar een note sturen (:

Oke :grinning:

ik doe aan wedstrijdzwemmen.
En ik vind het zelf heel leuk!

Er zit sowieso een voordeel aan: er is niet echt sprake van een soort spier dat je belast, omdat je in het water ligt. Bij andere sporten is er altijd wel iets wat je overbelast, zoals bij roeien je rug, bij voetballen je kuit/voet/whatever, maar bij zwemmen lig je in het water dus daarom overbelast je veel minder snel iets.

Je zwemt meestal iets van vier keer per week, dat hangt van je club af en van hoevaak jij wil. Maar de ene training is techniek, de andere sprint en de andere lange afstandstraining. je hebt dus veel variatie en dat vind ik persoonlijk heel leuk.

Als je wedstrijden zwemt wordt (vanzelfsprekend) je tijd opgenomen en dan kun je jezelf verbeteren. Het is een individuele sport, dus je ziet echt je eigen prestaties. Natuurlijk is er wel competitieverband, je zwemt tegen andere mensen.
Je kan natuurlijk ook in een team zwemmen, dan zwem je estafette. Dan zit je bijv. in een team van vier en dan ga je als team na elkaar zwemmen maar ik denk dat je het principe van estafette wel snapt.

Ik vind het ook een voordeel dat je het niet snel te warm heb. Als ik ga hardlopen krijg ik altijd zo’n warm hoofd maar bij zwemmen is dat veel minder snel. En je krijgt er ook een hele goede conditie van! En het is gewoon superleuk!

Maargoed, ik weet niet wat je eigenlijk precies wil weten, maar je kunt gewoon een keer gratis proefdraaien en dan weet je vanzelf of het wat voor je is toch?

Ik wil niet op wedstrijdzwemmen, maar wel misschien aanmelden bij een zwemvereniging. Zie maar als een upje

Dankjewel voor het advies!

De mevrouw heeft me terug gemaild, ze zei dat er een ’ opleidingsgroep’ is maar dat ik daar te oud voor ben. Ze zegt dat als je ervaring hebt met trainen en wedstrijdzwemmen hebt ( dat heb ik niet maar ik zit wel heel lang op zwemles ) dat je dan een proefles kan krijgen. Ze zegt ook dat ik kan kijken en als ik het aankan, een proefles kan krijgen.
Ik word daar een beetje nerveus van want ik heb geen ervaring met wedstrijdzwemmen en ik weet niet meer of ik het moet doen :S

Heb het vroeger heel lang gedaan. Vond het erg tof. Vooral 4kampen enzo (:

en zal het gewoon proberen als ik jou was (: wie niet waagt wie niet wint.

Ik heb het 1 jaar gedaan, maar ik vond de sport opzich niet heel geweldig of leuk, en deed het ook alleen voor de gezelligheid volgens mij. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje saai. Maar als het jou leuk lijkt moet je het gewoon proberen, (:

Vriendin en vriend van me doen het, maar ik haaaaaaaat zwemmen, behalve voor de lol, dus aan mij heb je niks :’)