wedstrijdzwemmen met tampons

hallo allemaal!

Vorige maand ben ik ongesteld geworden, maar omdat het toen vakantie was, was er geen training voor wedstrijdzwemmen. Nu de trainer ook terug is van vakantie, zijn de trainingen wel weer voorgezet en vanavond is de eerste. Ik ben alleen voor de 2e x ongesteld en tampons zijn geen probleem (yess!). Ik vind het alleen wel een beetje eng, omdat we steeds uit het water moeten voor sommige uitleg! stel dat ik dan doorlek, en dan weer verder moet gaan zwemmen! vandaar dat ik even wat advies nodig heb van jullie! Wat is het beste om te doen?

loveyouall Dinniexlove

Ik zwem ook en je lekt niet zo snel door met een tampon. Als je 'm vlak voor de training in doet is het no problem.

In het water ‘stop’ je met bloeden, je hebt geen last van je tampon als je hem gewoon ver genoeg in doet. Dus als je hem voor je training inbrengt en na je training vervangt is er niks aan de hand. Je kan het natuurlijk tussendoor ook checken als je dat fijn vind

dankjewel! ik zal vanavond nog laten weten hoe het is gegaan!
Jullie zijn geweldig!

x dinniexlove

misschien handig om even met een meisje uit je groep te delen, zodat je gedekt kan worden als je wil checken. bloeden stopt inderdaad in het water en met een normale tampon kan je al een uur of 2 doen (als je heel zwaar ongesteld bent als ik). succes!

hallo allemaal!
Ik heb beloofd om even te laten weten hoe het gegaan was!
't Ging goed en ben na afloop van de training de douches voorbij gerend en meteen naar de kleedkamers gegaan! was niet doorgelekt en niemand heeft nergens iets van gemerkt! Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Loveyou dinniexlove

Fijn dat het goed ging! :slightly_smiling_face:

Ik doe zelf ook aan wedstrijdzwemmen en ik snap je probleem wel. Waar ik altijd doodsbang voor ben, is dat dat touwtje uit mijn badpak steekt. Voor de training doe ik nu altijd een tampon in, zodat ik iig niet doorlek. Voor de zekerheid neem ik er nog één mee. Het toutje doe ik eigenlijk naar voren, zodat er vrijwel geen kans is dat ie uit mijn badpak gaan steken.