Webwinkel, wat komt er bij kijken?

Hey meiden,

Al geruime tijd zit ik er aan te denken om een webwinkeltje te beginnen, in huisdier accessoires.
Natuurlijk komt hier veel bij kijken:

• shop maken
  • host zoeken
  • domeinnaam registreren
  • email domein registreren
  • mogelijke betalingen regelen…

Waar moet ik nog meer aan denken?
En wat vinden jullie waar een webshop aan moet voldoen?

Natuurlijk als het loopt zal ik me moeten registreren bij de KVK zodat alles betrouwbaarder overkomt.

Goede foto’s en mogelijk reviews door bloggers vind ik belangrijk. De meeste webshops komen met een 1000 in een dozijn foto van de groothandel of maken hun eigen die over/onder-belicht is.
Wil je dit zelf gaan doen zou je dus moeten investeren in een miniphotostudio[ook zelf te maken] en een goede camera.

Dan nog verpakkingen om de producten in te versturen. Je wilt niet dat dingen kapot aankomen.
Mogelijk een pagina aanmaken waar mensen iets achter kunnen laten [gastenboek]

Verder is uiterlijk alles, mooie layout die niet kinderachtig oogt en een soort van logo?

Ik denk dat het meeste wel genoemd is. En hard werken natuurlijk =)

Een mooi logo en goede foto’s zijn idd een aanrader als investering.

wat dacht je van je eerst te registreren bij de kvk? dit vind ik als koper erg belangrijk.

Kvk heeft ze er toch al bij staan?

• Registreren bij KVK & je KVK nummer vermelden op de website
  • Privacy Statement op stellen (erg belangrijk! Een ding waarom mensen besluiten geen online aankopen te doen, is omdat ze niet zeker weten dat hun privacy wordt gewaarborgd)
  • Algemene Voorwaarden op stellen (en er goed opletten dat alles ingedekt is)
  • Pagina met de meest gestelde vragen (of vragen die het meest gesteld zouden kunnen worden in jouw geval)
  • Zorgen dat je thuiswinkel waarborg krijgt, dit geeft potentiële klanten meer zekerheid om tot aankoop over te gaan (hoe dit precies werkt weet ik niet, maar neem eens een kijkje op thuiswinkel.org)
  • Opslag voor het materiaal dat je gaat verkopen
  • Verpakkingen regelen, je kunt als webshop niet aankomen met een tweedehands kartonnen doos waar logo’s zijn afgeplakt o.i.d.
  • Zorgen voor een veilige manier van betalen (hetzij acceptgiro, paypal of ideal o.i.d.)
  • Wat op een later tijdstip misschien nog wat is; zorgen dat je bij google op 1 komt wanneer mensen zoeken op jouw product. Hier moet je geloof ik wel voor betalen, dus wellicht dat dit meer iets is als je webshop al een beetje begint te lopen.

ja maar ze zei dat als haar zaakje loopt dat ze zich dan bij de kvk gaat registreren zodat het betrouwbaarder overkomt.

Oh, ja het moet idd eerst gebeuren. Dat had ik niet gezien.

Ja dat is misschien wel slim.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen hoe en wat dat werkt.

Bedankt voor de tips tot nu toe!