Webshop maken in België

Zoals de titel het zegt zou ik dus graag samen met mijn vriendje een webshop openen maar ik vind heel moeilijk info op het internet.
Ik heb wel verschillende sites gevonden maar deze zijn allemaal uit Nederland.
Mijn vriend denkt dat het in België verschillend is dus is er iemand die dat weet?
We zitten vooral te sukkelen met financiële vragen : moet je een BTW-nummer aanvragen, hoe zit het met de belastingen etc.? Als iemand hier meer over weet zou het een grote hulp zijn voor ons!
Ben ook van plan klein te beginnen, dus een 20 a 25 verschillende producten (voornamelijk juwelen)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
(Kon bij de zoek-functie ook niets duidelijk voor België vinden?)

oh gaaf wou ik ook doen met mijn vriend!
hij zei dat het maar 6 euro op jaarbasis is dat je kan verliezen… dus dat is het proberen waard denk ik?! wij wouden iets als marktplaats beginnen haha hij kan heel goed site’s maken! en als het goed gaat dan kan je bakken vol geld binnenhalen!

ja is waar, al zouden wij gewoon klein beginnen hoor :grin:
we weten alleen niet zoveel over die zaakjes als BTW, belasting, KVK etc., die informatie zou welkom zijn :grin:

hmm ik heb er niet veel verstand van, mijn vriend zegt alleen dat je op jaarbasis maar 6 euro kwijt bent voor alle shit erom heen, en als het goed gaat je op jaarbasis er zo 150.000 uit haalt. maar dat is kwa site denk ik… ligt eraan hoe goed het loopt enzo, ik weet eigenlijk ook niet

6¤ lijkt me heel weinig hoor, alleen om het feit om een eigen domeinnaam te hebben enz meestal al een 10¤/maand kost, niet dat dat zoveel is want die haal je er natuurlijk wel uit. Je laat maar iets weten als je er mee begint, kan je ook ervaringen delen ofzo :grin:

ja een vader van een vriend van mij begon ook een website, 6 euro op jaarbasis en hij is stinkendrijk geworde haha

ja is natuurlijk heel erg leuk haha ;d maar je moet er ook wel een beetje geluk mee hebben

geen idee. in ieder geval heel veel succes (en laat je ons weten wat de shop is geworden?)!

bedankt! en doe ik zeker als het lukt! :wink:

upje!