Webcam Stalkers

Ik zag zojuist een filmpje waarin een vrouw werd gestalkt door iemand via Webcam. Het is was best eng om te zien wat er allemaal mogelijk is, waar je niks vanaf weet en/of merkt. Denken jullie dat dit echt gebeurt? ik heb in iedergeval een stickertje op mijn webcam geplakt. Just to be sure…

zie filmpje hier: http://www.bytez.nl/gestalkt-worden-webcam/

Heel veel mensen bij mij op school [vooral duitsers] plakken hun webcam af
Persoonlijk doe ik niks achter mijn laptop wat andere mensen niet mogen zien en geloof ook niet dat anderen mee kunnen kijken via een webcam

Ik heb m’n webcam gelukkig altijd afgeplakt, zat trouwens wel een keer op m’n laptop en toen ging ik naar wrts zat daar plots een totaal onbekend account ingelogd. Ook nog op facebook op die naam gezocht, maar kon niks vinden. Toen werd ik wel een beetje bang. Toen ook met de virusscanner gezocht en die vond een trojan toen maar direct verwijderd en nu is ie gelukkig weg. (:

Normaal gesproken zit ik gewoon achter mn laptop gewoon te typen etc.
Maar ik heb liever niet dat iemand me kan volgen daarom heb had ik de webcam ook voor de zekerheid afgeplakt.

ik koppel hem af van de computer als ik dat ding niet gebruikt.

Mn webcam ga ik nu dus ook afplakken.

ik had laatst een virus op mn computer en volgensmij zat er gewoon een hacker in mn systeem ofzo toen… want mn laptop ging zooo traag op internet enzo, maar het engste was nog dat mn lichtje van de webcam soms ineens ging braden (dat doet die alleen als die aanstaat) maar ik had em nergens aan…

Ik plak mijn webcam al heel lang af, vrienden/studiegenoten noemen me en raar en gek om maar dat boeit me echt niks. :’)

Ohmygod…

Ik doe altijd mijn laptop dicht als ik hem niet gebruik en verder doe ik geen gekke dingen achter mijn laptop dus het interesseert me werkelijk niets.

Als mijn webcam aanstaat brandt het lampje… zou die dan ook branden als er iemand zou meekijken?

Wat een goed filmpje trouwens. Ik moest echt een paar keer denken of het nou echt was of nep. Maar het was dus nep.

okee, ik ga mijn webcam afplakken…

ik heb ook een laptop als me webcam aanstaat brand er ook zo een lichtje, maar als mensen door je webcam heen kunnen kijken zonder dat dat lichtje brand is dat best eng.

ik heb op mijn webcam altijd een soort beertje hangen !

Mijn webcam is al eens gehackt, het lampje ging branden en ik heb meteen mijn laptop opnieuw opgestart en mijn cam in de instellingen volledig uitgezet. Werd daarna ook een tijdje lastiggevallen waar ik niet op in ging. Na 2 weken stopte het, nergens meer last van gehad. Wel een eng idee. Dat iemand je dan gezien heeft.
Heb mijn webcam nog steeds uitstaan behalve als ik wil cammen met een vriendin ofzo :stuck_out_tongue:

Ik heb gewoon een papiertje voor m’n webcam geplakt!

Ik plak mijn webcam altijd al af.

Op de computer draaide ik de webcam altijd weg. Nu heb ik een laptop en laat ik hem gewoon op me schijnen. Zoveel interessante dingen doe ik niet als ik achter de laptop zit dus denk niet dat mensen het leuk vinden mij te bekijken :’)

meteen afgeplakt! bedankt!