webcam gevaarlijk?

ik had een vraagje, en ik heb ook al de zoekfuncti gebruikt dus daar hoef je niet over te zeuren.

ik heb een laptop met ingebouwde webcam.
soms heb ik van die gasten die mij zoon verzoek sturen om mijn webcam te starten nouja dat wil ik dan nooit.
maar bij sommige mensen die ik ken doe ik het wel.
alleen hoor ik soms van die verhalen dat mensen een progamma hebben waarmee ze je altijd kunnen bekijken via je webcam en waar je hem niet eens voor hoeft te accepteren!
weten jullie of dat echt zo is ofzo? want dat vind ik best wel eng…
en wat ik er tegen kan doen.

ja volgens mij bestaat dat wel echt maar je kan ook dan eventjes als je niet wil dat iemand meekijkt even een lapje stof/papiertje of iets voor de webcam hangen.

geen idee.
doe geen gekke dingen als je webcam aanstaat.

ja dat kan wel, ik weet alleen niet hoe ;p

ja dat bestaat.

Ik heb gewoon de tik dat ik men cam omdraai wanneer ik hem niet gebruik…
x)

dat bestaat.

gewoon iets over heen plakken als je hem niet gebruikt!

wow, dat wist ik niet;o
maar ik heb toch geen onbekende mensen op msn enzo, dus opzich maakt het niet zoveel uit. en ik heb toch niks te verbergen, er is niks te zien bij mij. ik sta nooit naakt voor de cam ofzo xD

Maar goed ook dat ik mijn pc in de woonkamer heb staan. Anders zou ik ook zo na het douchen langs mijn pc lopen… Ik kan me niet eens voorstellen dat er zoiets is.

Wel eens van gehoord ja, maar dan zie je dat lampje toch branden of zo?

Weleens van gehoord
Maar geen gekke dingen doen voor de cam idd, sowieso stom

maar dat zie je niet als je een ingebouwde webcam hebt.
oke ik ga er maar iets voor maken.
het is niet dat ik rare dingen doe voor de webcam maar gewoon het idee dat iemand je de hele tijd kan volgen.

Webcam wegdoen? er zijn idioten die er misbruik van maken!!

het kan niet zomaar dat iemand via je webcam kan kijken terwijl je het niet wil, want elke webcam komt met zn eigen code om te registreren/gebruiken , en dan moeten die hackers eerst dat zien te krijgen,
daarna zou eventueel je webcam aankunnen, maar dan zie je het lampje wel branden!

oe ik vind dat toch best wel een raar idee als zoiets zou kunnen :S

Ik heb ook een ingebouwde webcam, en die heeft wel zo’n lampje ^^
Maar ik draai hem altijd om

ik heb zelfs op m’n gewone webcam nog nooit zo’n lampje gezien…

Ja dat kan, maar ik heb geen idioten op msn, en webcamlampje altijd uit, en soms hangt er een papiertje voor. Want ik heb ook ingebouwde webcam in de laptop.
En op me pc, die webcam draai ik altijd om (=

Ik heb er wel eens van gehoord ja…
Dat er een of ander programma is, ( zal wel gehackt zijn, kan me niet voorstellen dat zoiets als windows bijv. een programma als dat zou maken ), waarmee mensen met je webcam kunnen kijken zonder dat jij ziet dat hij aanstaat of ziet dat zij kijken.
Of dat nu alleen geld voor mensen in je msn lijst weet ik niet