Webcam gehackt? (Of toch niet...?)

Ik was gewoon op mijn laptop bezig toen ik merkte dat mijn laptop lampje aanstond. Ik weet niet of ik deze zelf misschien per ongeluk aan had gezet of dat ik gehackt ben. Hij was al afgeplakt dus zoviel viel er niet te zien. Aangezien ik bang ben dat ze misschien andere dingen kunnen zien bijv wachtwoorden die ik intyp, heb toch maar mijn laptop opnieuw opgestart en mijn wifi uitgezet. Ik heb met 2 programma’s gescand: MalwareBytes en AVG, deze vonden beide niets. Hoe betrouwbaar is zo’n scan nou? Kan ik mijn wifi gewoon weer aanzetten?

Heb een een toshiba laptop? Die doen dat soms vanzelf

Nee, Lenovo…

Soms gebruik je op de achtegrond een programma dat je webcam gebruikt.

Haha hier ben ik altijd bang voor bij mijn telefoon, dat de voorste camera me filmt of zo… En dat iemand dan zit mee te genieten van mijn gezichtsuitdrukkingen als ik een lief wathsappje binnen krijg

Allebei zijn betrouwbaar, maar zoeken verschillende dingen, dus het is inderdaad goed een combinatie van beide te gebruiken. Heb je de virus definities vooraf even geactualiseerd? Die programma’s zouden het uit zichzelf moeten doen.

Als je toch nog twijfelt, kan je hier ook eens scannen, dit is een hele goede online scanner, duurt wel eventjes.

Er is dus waarschijnlijk niks aan de hand. Maar wel goed dat je je cam afplakt, ik doe dat zelf ook altijd.

Bedankt! Ik zal die ook nog even proberen!

Ik heb volgens mij één keer gehad dat mijn webcam gehackt was (zo een die ingebouwd zit in de laptop), maar toen was mijn hele laptop gelijk naar de klote. Kon niks meer, behalve filmen. ö