We worden geen collega's maar ik wil toch contact

Wat zouden jullie doen in de volgende situatie?

Pasgeleden heb ik voor stage gesolliciteerd bij een bedrijf.
Het zag er heel zonnig voor me uit want ze waren allen over mij enthousiast.
Ik had een gesprek gehad met zowel een mevrouw, als een jongen, die dan mijn collega zou worden.
Ik vond het gesprek met die jongen wel erg leuk gaan en vond hem zelf ook gewoon leuk.
En er waren van die kleine details, zoals: handen die elkaar, perongeluk of niet, raakten tijdens het lopen en op het eind bij ons afscheid zei hij “Hopelijk tot ziens” (wil niks zeggen maar ik noem het toch even).
Maar uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat ze mij toch niet hebben aangenomen omdat er ook een aantal mensen voor mij hadden gesolliciteerd en ze één andere aangenomen hebben omdat die meer kennis beschikt over het vak én zijn opleiding was hoger (verschil van niveau 3 en niveau 4).

Maar nu…die jongen.
Ik had me er dus stiekem meer op verheugd dan ik dacht, om leuk collega’s met hem te worden. Dat gaat nu dus niet door maar ik ben inmiddels zijn Facebook tegengekomen.
Ik had in het begin een drang om er iets mee te doen maar aan de andere kant vraag ik me af “Moet ik dat wel doen?”.
Want waarom zou ik? We kennen elkaar niet en we gaan niks meer met elkaar te maken krijgen.
Aan de andere kant zou het ook juist leuk kunnen aflopen maar als ik verder nadenk…of ik dan ergens in het vooruitzicht met hem zou willen afspreken, denk ik ook weer van “Hm, nouu, ik weet het niet.” want ik ken hem niet.
Het feit dat we leuk gepraat hadden die dag en ik vond dat hij leuk overkwam, is de oorzaak dat ik hier überhaupt over nadenk. Want hij kwam echt leuk over.

…Moeilijk.
Wat zouden jullie doen?
Ik hoor graag jullie advies!

Je kan het altijd proberen lijkt mij :wink:
Je zegt zelf dat het leuk kan aflopen en mocht het niks worden, zeg je zelf al heb je verder niks meer met m te maken!

Ja gewoon toevoegen!

Hm, mijn volgende vraag: Hoe begin je zoiets?
“Toevoegen” lijkt makkelijk, zou ik ook zo doen maar je moet toch ook uitleggen hoe je aan zijn facebook bent gekomen?
En ik ga niet zeggen dat dat zo uit de zoekfunctie is gekomen. (:

hij zou zich eerst instantie afvragen wie zich nou toevoegt
wat bedoeling er van is
voor datje je zich aan toevoegt

Hij heeft zich toch voorgesteld? Hebben jullie gemeenschappelijke vrienden? Ik heb eigenlijk nog nooit aan iemand gevraagd ‘‘uh wie ben jij’’ tenzij ik diegene echt niet kende maar dan was ik nog te lui dat te vragen… Als je een leuke indruk hebt gemaakt, zal hij misschien wel beginnen met praten!

toevoegen en dan een berichtje ofzo sturen van heeey, jij was toch die ene leuke jongen die ik bij … (bedrijfnaam) heb ontmoet blablabla

@vero123
Ja, denk ik ook zo’n beetje. Maar wat bedoel je met “voor datje je zich aan toevoegt”?

@italiandream
Who knows!
En ja, hij heeft zich voorgesteld maar hij kreeg daar de opdracht voor, om zich voor te stellen en een beetje te vertellen over wat hij er deed.

Maar dan nog, het blijft toch vreemd? Hij gaat zich echt wel afvragen hoe ik aan zijn account ben gekomen…
We hebben geen gemeenschappelijke vrienden, helaas.
Wel heb ik iemand die ik via hem zou kúnnen kennen maar dat is voor de helft een bedrijf.

@LittleGenious
Haha “jij was toch die ene leuke jongen…”. Ik zou “leuke” weghalen, om het veilig te houden.

@Shewantstofly
Ja. Het klinkt zo leuk als ik dat allemaal zo zou zeggen én hij zou het positief opvatten.
Want hij moet er wel oor naar hebben. Straks zit hij helemaal niet op mijn interesses te wachten.

Iemand anders heeft tegen mij gezegd dat ik hem juist niet moet toevoegen. Ze vindt dat hij net zo goed contact met mij kan opnemen, als hij mij net zo leuk vindt omdat hij daar om mijn cv kan vragen (waarvan ik betwijfel of hij daar recht toe gaat hebben)…
Ze vindt in ieder geval dat ik niet achter de jongen aan moet gaan. Dat de jongen moeite moet doen.
Maar ja…als hij niks van me weet…?
Ik heb eerlijk gezegd inderdaad geen zin om zo’n indruk te wekken van iets in de richting dat ik “makkelijk” ben of misschien wel “desperate”.

Ik zou het toch proberen!

Ik zou het gewoon doen! Niet geschoten is altijd mis :slightly_smiling_face:

Dat ‘‘leuke’’ erbij klint eigenlijk juist wel leuk en spontaan. Ik zou het leuk vinden als iemand mij een berichtje zou sturen hee jij was toch dat leuke meisje bij …

Je moet er niet te veel over nadenken. Hij zal zich heus niet af gaan vragen hoe je bij zijn account bent gekomen. Zeg tegen hem dat je het jammer vind dat jullie geen collega’s zijn geworden of iets dergelijks. Niet geschoten is altijd mis he :wink:

Gewoon toevoegen! Je ziet daarna wel vanzelf wat er van komt.

(:

Ondertussen al toegevoegd en een gesprekje aangeknoopt?!

Nee. (:
Ik laat het hoogwaarschijnlijk voor wat het is.

ah joh, waarom? ik had afgelopen vrijdag bij een concert ook een leuke jongen ontmoet, en ik dacht toen oh, die zie ik nooit meer, maar toen had ik vandaag ineens een vriendenverzoek van hem op facebook :slightly_smiling_face: vond ik alleen maar leuk, ik vraag me wel een beetje af hoe hij me gevonden heeft (hij wist mijn voornaam +waar ik woonde+wat ik studeer) maar ik vond het juist leuk dat hij me toevoegde. geen flauw idee of er iets uit gaat komen, maar toch, er is nu een manier om hem te contacteren. wie weet kan hij jou helemaal niet vinden en vindt hij het ook alleen maar leuk als je hem toevoegt (;

Hmm ik snap je twijfel, zit zelf ook een beetje met zoiets in dubio om een jongen die ik ontmoet heb en ik heb zn facebook wel gevonden maar we hebben geen gemeenschappelijke vrienden helaas ;p Dat had het al een stuk makkelijker gemaakt. Maar aan de andere kant, als iemand mij toevoegt vraag ik ook eigenlijk nooit hoe hij/zij mij gevonden heeft… Dus ik denk dat je hem best zou kunnen toevoegen, en als hij het wel vraagt dan zeggen dat je hem gevonden hebt via iemand van dat bedrijf wat je hierboven ergens zei. Dat je hem heel ‘toevallig’ opeens op je scherm zag staan haha

Hm, ik lees nu pas jullie reacties. Nog bedankt daarvoor. (; Ik had niet meer verwacht dat er nog gereageerd zou worden.

@blackthumbnail
Dat klinkt wel leuk hoe dat gegaan is bij jou.
Maar volgens mij heb ik zo’n gevoel dat ik het net iets anders vind wanneer de jongen een meisje toevoegt, dan andersom.
Heeft denk ik weer te maken met wie er het initiatief neemt/moet nemen (cliché gedoe).

@Angeliqueee
Het is inmiddels ook wel een tijd geleden dat ik hem voor het laatst heb gesproken.
Maar goed, die Facebookpagina van dat bedrijf kan ik alsnog achteraf hebben bezocht en hem wie weet daar wel tegengekomen zijn.
Het spannende is er ook wel een beetje vanaf, moet ik zeggen.
Niet dat ik hem vergeten ben maar om te beginnen heb ik zijn Facebook sinds die week dat ik ‘ermee bezig’ was, niet meer bezocht.