we vallen stil...

Ok ik zit met een groot probleem met mijn vriend… de laatste tijd hebben we elkaar erg weinig te zeggen. het voelt, zeg maar, alsof we over alles al wel eens een keer gepraat hebben. de helft van de tijd heb ik een soort déjà vu gevoel van “hier hebben we het toch al eens over gehad ooit?”. het wordt ook steeds moeilijker om echt diepe gesprekken te hebben zoals in het begin. we praten wel nog steeds maar veel meer oppervlakkig. aan onze liefde voor elkaar ligt het niet want ik zie hem nog steeds dood-dood-doodgraag en van zijn kant heb ik het gevoel dat hij me ook nog graag ziet… ik denk zelf dat het probleem is dat we elkaar te vaak spreken. ik zie hem vaak 's avonds en verder zijn we beiden echt msnverslaafd. en als hij dan online is heb ik (en hij ook denk ik) zo’n beetje het gevoel dat ik met hem MOET praten… maar zo hebben we elkaar natuurlijk niet veel nieuws meer te zeggen…

hebben nog meiden dit al eens meegemaakt en hoe hebben jullie het opgelost? ik ben echt radeloos want ik zie hem zo graag en ik wil dat we hieruit raken!

praat met hem hierover.

1. probleem is (misschien) opgelost.
  2. je hebt meteen een diepzinnig gesprek.
    is even lastig, maar het helpt je wel!
    succes!

ik ben eigk bang om er tegen hem over te praten… hij is niet echt goed in praten over relatieproblemen zeg maar :s dan blockeert hij altijd…

Als hij je blokkeert dan komt het op mij over dat hij geen zin heeft om het op te lossen. Alhoewel, ik denk dat het beter is om het gewoon op de man af te vragen, en niet over msn. Kan hij je niet blokkeren en moet hij wel iets zinnigs zeggen.

Okeeee… leuke jongen als 'ie je blokt op zo’n moment :crazy_face:

Ik denk dat ze bedoelt dat hij qua emotie blokkeert, en niet haar blokkeert op msn…

jezus ik bedoel niet op msn! ik bedoel dat hij dan gewoon in zijn schulp kruipt. my god.

Ja haha, je moet ook niet diepzinnig gaan praten op msn. xD

Eén van de vele redenen waarom ik niet meer graag op msn zit: als ik mensen wil spreken, dan wil ik ze persoonlijk spreken en eventueel over de telefoon. Anders krijg je inderdaad dit soort taferelen: je hebt niks meer te bespreken als je mensen daadwerkelijk ziet.
Dus: ga minder op msn zitten, en maak je niet teveel druk over het hebben van een gesprek. Hoe meer je er druk over gaat maken, hoe moeilijker het wordt om gesprekken te starten. Je hoeft toch ook niet altijd wat te vertellen? Je kunt ook gewoon lekker knuffelen en niks zeggen, is ook fijn.

Mensen maken het zich echt moeilijk als ze constant willen praten. Probeer je op je gemak te voelen als er stiltes zijn en praat gewoon niet altijd met hem op msn. Zoals hierboven al wordt gezegd. Dan krijg je van die gesprekken met de diepgang: ‘hallo hoe gaat het? goed en met jou? goed …’

Het is toch normaal dat als je zoveel praat je niets meer hebt om over te praten?

Bahahaha, ja weet ik veel. Ik maak dat ook maar op uit het feit dat je in het in je bericht over msn hebt. xD

Misschien hebben jullie de laatste tijd samen te weinig meegemaakt?
Ga eens gezellig shoppen of andere leuke dingen doen. Dan zul je zien dat je al snel leuke gesprekken krijgt!

klopt wel, hij gaat ook zelf minder uit (vroeger had hij daar altijd sterke verhalen over) en ik zit op dit moment bijna altijd te studeren voor mijn examens dus ik maak ook niet veel meer mee… misschien inderdaad terug vaker wat doen. dank je!

Je moet juist niet via msn praten, maar het gaat juist om die momenten in het echt
ga minder op msn en je hebt mekaar automatisch meer in het echt te zeggen!

upje

ik en mijn vriend zitten opzich ook best veel op msn maar hebben op msn meestal heel weinig te bespreken en zijn er vaak stiltes terwijl we dat in real life nooit hebben :slightly_smiling_face:
dus ik denk dat je niet persée altijd hoeft te praten op msn met elkaar. en zoals je aangeeft is jullie leven niet zo ‘spannend’ op dit moment dus onderneem samen dingen!
succes!

Je hebt gelijk!