We groeien uit elkaar?

goed, om een lang verhaal kort te maken: een supergoede vriend van me doet de hele tijd kortaf enzo, en begint nooit uit zichzelf te praten, en daar baal ik best wel van, want ik had het gevoel dat ik alles bij hem kwijt kon… nou niet dus.
Maar ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen… Als ik het tegen hem zeg lijk ik zo’n zeik, maar als ik het niet zeg zit ik er zelf heel erg mee.
What to do?

Ik zou het wel tegen hem zeggen want anders denkt hij misschien dat het je niets uitmaakt dat hij zo doet.

Maar ben ik dan niet een ongelooflijke zeiker?

Zulke dingen gebeuren nou eenmaal…

dus jij zou het gewoon laten? niks aan doen?

Tuurlijk ben je geen zeikert als je er iets van zegt.
als je echt zo’n goede vrienden van elkaar bent hoor je eerlijk tegen elkaar te zijn. misschien zit hem iets dwars waardoor hij zo doet. gewoon met hem praten! :slightly_smiling_face:

ja i know, maar dit is wel erg abrupt haha. Vrijdag was het nog supergezellig, en nu opeens niet meer? echt heel raar…

Over praten is idd een goed idee! En anders, time will tell!
Ik heb ook een goeie band met een super goeie vriend van me, echter spreken we elkaar de laatste weinig. Maar als we dan weer afspreken dan is het net alsof we elkaar gister nog hebben gesproken, terwijl er echt weken tussen zitten.

Dan is het toch juist raar. Dan moet je er juist over praten. Misschien is er wel iets gebeurt wat hij graag wil vertellen, maar het niet uit zichzelf wil vertellen.
Of hij denkt nu: Nou, het boeit haar blijkbaar niks hoe ik me voel.

Je kunt het best gewoon vragen (:

okee ik ga het nu vragen.

iets zeggen als: je doet de laatste tijd afstandelijk/kortaf/anders, is er iets aan de hand?

Ik en mijn beste vriend hadden het ook, eerst altijd met elkaar praten en sms’en en toen opeens niet meer. Dan hebben we 8 maanden amper met mekaar gesproken en dan, toen we uiteindelijk met school op kamp gingen zijn we terug beginnen praten en nu is alles weer gewoon als voor die 8 maanden. Ik zou het wat tijd geven dus.

Ik heb het gevraagd en hij zei dat er niets was, en dat het hem speet. Maar het standaard ‘Goedemorgeeen!’ smsje is er niet… hmm, misschien maar gewoon wat tijd geven dan

Dus je smst met hem elke ochtend goedemorgen? Dat lijkt me niet echt meer een vriendschap.Kan het zijn dat jij wilt dat het meer wordt dan een vriendschap?

Hij moet idd aangeven wat hem dwars zit anders weet jij ook niet waar je aan toe bent.
Ik denk ook dat je hem dat moet vragen, met de reden dat je er geen hoogte van hebt en hoe en wat?
Anders moet je hem even met rust laten denk ik. Tijd heelt wonden.

Laat gewoon zien dat mensen niet zo met jou omgaan. Jij vind het erg, dus jij bent nu de enige die ermee zit. Daarom moet je dat gewoon kunnen zeggen als vriendin.

@heleboelnummers; nee, hij smst omdat ie weet dat ik een hekel heb aan opstaan en vroeg wakker worden haha. en nee, ik wil niet meer dan vriendschap, tijdje geleden wilde hij dat wel, maar dat is voorbij nu :slightly_smiling_face:

Ik heb hem inmiddels al bijna 2 dagen niet gesproken… This is the end, i guess.

Omdat je hem 2 dagen niet hebt gesproken is het niet het einde. Ik denk dat hij gewoon meer ruimte nodg hebt. Vriendschap kun je ook hebben zonder elkaar elke dag te spreken/ te zien. Misschien dat omdat hij eerst meer dan vriendschap wou houd hij nu een stukje meer afstand om bang om weer verliefd te worden.

Doe niet zo dramatisch, twee dagen elkaar niet spreken is echt niet zo’n lange tijd. Misschien heeft hij gewoon even tijd nodig, omdat hij jou dus wel leuk heeft gevonden. Of hij heeft het druk met school. Of hij heeft andere dingen aan z’n hoofd. Sms hem gewoon: Hey, is d’r iets mis? En dan hoor je het vanzelf wel.