We gaan niet op vakantie :( :( :(

Hoi,
de hele zomervakantie heb ik beina niks gedaan.
alleen 2 of 3 dagjes uit van de 8 weken! (we doen trouwens nooit wat in geen enkele vakantie :frowning_face: )
nu wil ik heel graag 3 daagjes naar een bungalow omdat ik even rust nodig heb van mijn 2 broertjes die dag en nacht met elkaar ruziën.
ik word er gek van!! :rage:
elke keer als ik over een bungalowpark begin zeggen mijn ouders dat we daar toch niks gaan doen dan alleen bankhangen en tv kijken. en dan kunnen we dus net zo goed thuis blijven.
maar ze hebben geen idee hoe veel ik aan vakantie toe ben :frowning_face: :frowning_face: :frowning_face:
hoe kan ik ze overhalen om toch even 3 daagjes weg te gaan ??

groetjes van een wanhopig meisje

Doe gewoon wat leuke dingen thuis, zoek een creatieve hobby ofzo. Ik ben nooit met mijn ouders op vakantie geweest. Nu ik wat ouder ben ga ik eens met vriendinnen of met mijn vriend, maar dat betaal ik zelf. En in al die tijd dat ik niet ben weggeweest (Wat echt tot mijn 18 jaar geduurd heeft.) heb ik daar nooit een probleem van gemaakt. Jouw ouders beslissen wat er met hun geld gebeurt.

(Gothgril?)

Ik vind je echt enorm ondankbaar klinken, heb je enig idee wat een gemiddelde vakantie kost?

Als je het allemaal zo goedkoop en normaal vind dan ga je er zelf lekker voor sparen.

ja… en??

Daar kun je lekkere knapperige gothicjes mee maken

?

??

:face_with_raised_eyebrow:?

Hoe oud ben je?
Je kan ook in je eentje gaan, of samen met een vriendin een paar dagen weggaan naar een leuke stad.
Je kan je ouders niet dwingen om weg te gaan, uiteindelijk betalen zij en als zij er geen zin in hebben, houdt het op. Je kan dus zelf sparen en zelf ergens naartoe gaan, of je legt je erbij neer dat je thuisblijft en zoekt leuke dingen om in de buurt te doen. Ga sporten, naar het bos/het strand, kook een lekkere maaltijd, ga bakken, lezen, naar het zwembad… verzin iets, zo moeilijk is het niet om jezelf te vermaken.

Is dat nu echt zo’n ramp? Spreek met vrienden/vriendinnen af, ga werken, … Die tijd kan je echt wel invullen, hoor, zonder op reis te gaan? Het lukt mij ook ieder jaar zonder op reis te gaan, wees gerust.

Anyhow, mijn vader en moeder gingen ook nooit met mijn broers en mij op vakantie maar ik heb mezelf altijd prima kunnen vermaken! Gewoon lekker met vrienden afspreken, misschien kun je wel bij iemand logeren zodat je ook even van je broertjes af bent.
En zoek een baantje! Dan kun je zelf leuke dingen betalen/sparen voor een vakantie.

ik heb zooo veel hobby’s, piano spelen, zingen, tekenen, schrijven, enz… maar dat lukt vaak gewoon niet omdat mijn broertjes zo hard schreeuwen. de hele dag door. en het gaat helemaal nergens over. :frowning_face:
daarbij ben ik nog steeds op zoek naar een baan en ik krijg maar heel weinig zakgeld. terwijl we echt wel genoeg geld hebben. (denk ik) :frowning_face:

Nog zo’n ondankbaar kreng op Girlscene. Een vakantie is DUUR.

Denk je ja. Daar heb je het al

Hahahha ja echt, als dat 1998 op haar leeftijd slaat zal ze een jaar of 15 zijn? nou toen kreeg ik echt al laaaaang geen zakgeld meer!

Beetje heel erg ondankbaar dit. Hobby’s heb je genoeg, ga desnoods naar buiten om ze uit te voeren :pensive:.

Ook al hebben jullie genoeg geld, is het niet aan jou om te bepalen waar het aan uitgegeven wordt. Gezien jouw houding vind ik het niet gek dat je weinig zakgeld krijgt, je komt nogal verwend en ondankbaar over.
Anyways, je kan ook klusjes doen in en om het huis of bij mensen in de straat en zo wat bijverdienen zodat je daarmee wat leuks kan gaan doen. Je kan ook buiten zingen/tekenen/schrijven zodat je geen last hebt van je broertjes. Er zijn genoeg oplossingen, maar dan moet je wel je houding veranderen.

Ik moest lachen.

Ja jij waardeert het dan tenminste! Ben het helemaal met je eens.
Op die leeftijd zat ik in de zomervakantie 6 dagen per week van 7 tot 6 te bollenpellen om geld te verdienen, dan leer je je geld wel waarderen. Zou voor TS geen slecht idee zijn zoiets :’)

Okee, ik ben het er ook niet mee eens dat ze zeurt, maar om mensen die je niet kent nou een ondankbaar kreng te gaan noemen gaat misschien een beetje ver niet?
Als je niet zo goed weet hoeveel je ouders te besteden hebben, is het denk ik best lastig om in te schatten wat wel en niet kan en zeker als je niet zoveel verstand hebt van de prijs van vakanties.
Vakanties zijn duur, ook al ga je 3 dagen.
En denk je niet dat als je broertjes thuis ruzie maken, ze het daar niet doen? Daar gaat het net zo hoor…
Jouw ouders bepalen en jij kan inderdaad niet alles voor ze bepalen, maar er zijn idd best veel oplossingen te vinden om overdag te doen hoor…
Beetje rondkijken, zoeken, afspreken met vriendinnen en je komt een eind.

In die bungalow heb je toch nog steeds last van je broertjes?
Zet een tent op ergens bij jou in de buurt en ga daar zitten.