Wazige vlekjes op lenzen

Ik heb sinds kort, een paar weken, last van wazige vlekjes op mijn lenzen. Met name als ik naar school ben gefietst zitten er vlekjes op. Als ik m’n lenzen dan uit doe, kun je ook echt een soort ‘condens’ vlekje zien en je kunt het er ook afpoetsen. Ik vind het best irritant dat ik dit heb omdat ik geen zin heb elke keer m’n lenzen uit en in te doen.

Elke avond doe ik nieuwe lenzenvloeistof in m’n bakje dus daar zal 't niet aan liggen denk ik. Ik heb ook al 6 jaar lenzen en ik heb er nog nooit last van gehad.

Weet iemand van jullie misschien hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Heb je harde lenzen of zachte lenzen?

Ik heb harde lenzen en heb een paar jaar geleden ook een periode gehad dat er constant vlekken op zaten, precies zoals condensvlekjes. Volgens mij kwam dat door het weer, dat het opeens kouder was en mijn lenzen dan ook echt koud mijn oog in gingen.

Het is vanzelf over gegaan bij mij, maar het heeft wel even geduurd. Ik heb mijn ogen regelmatig schoongemaakt met babyshampoo, maar of dat heeft gewerkt weet ik niet. Misschien even de opticien bellen?

.

Ik heb zelf zachte lenzen, maar de oorzaak die jij geeft lijkt mij ook het meest logische omdat ik er idd alleen last van heb als ik fiets (als ik dus in koud weer ben).

Wat ik alleen zo raar vind is dat ik het pas sinds twee weken heb en het nog nooit eerder heb gehad? Ik hoop dan in ieder geval dat het vanzelf weer over gaat :'D

Is dat geen aanslag op je lenzen? Maak je je lenzen ook schoon of doe je ze gewoon in het bakje?

Dit is een advies dat vaak wordt gegeven in de huisartsenpraktijk.
Babyshampoo maakt schoon, maar prikt niet in de ogen

Geen idee, zou kunnen. Ik heb ze nog nooit “schoongemaakt”, ik doe ze altijd direct in het bakje.

Dan zal ik dat even proberen, want ik deed dat eerst ook niet en mijn opticien zei dat er daarom aanslag op mijn lenzen kwam.

Ja dan zal ik dat ook maar eens gaan proberen dan. Vaag dat ik dat eerst nooit had dan, alhoewel ik paar weken terug weer 2 nieuwe setjes met elk 6 paar lenzen heb gekregen en sindsdien heb ik die vlekjes. Maar ik zal 't nu proberen om ze idd schoon te maken!

.

En maak ook je lenzenbakje zelf schoon. Nooit dichtdoen als hij nog vochtig is en 1x per week even schoonmaken met kokend water.