Wax faal, wat nu?

Hee meiden!
Gisteren had ik wasstrips van Veet gekocht die speciaal geschikt voor het gezicht waren, dus voor haartjes rondom de mond. Die heb ik namelijk bestwel, ze zijn wel lichtblond maar toch vind ik ze zelf opvallen dus ik dacht, laat ik eens proberen ze weg te halen met wax. Ik heb precies gedaan wat er op de gebruiksaanwijzing stond, maar nadat ik klaar was brandde mijn huid ontzettend. Ik dacht, dit gaat vast zo wel over. Maar een paar uur later was het er nog steeds en elke keer als ik het maar een heel klein beetje aanraakte begon het echt ontzettend pijn te doen en te branden enz. Ik heb er maar een beetje vochtinbrengende creme op gesmeerd omdat het ook erg droog aanvoelde en ben daarmee gaan slapen. Ik dacht, de volgende ochtend is het vast weg. Nou niet dus. Het doet wel iets minder pijn maar je ziet het echt zitten. Ik heb er een foto van hoe het er nu ongeveer uit ziet:

http://img849.imageshack.us/img849/4733/rodevlekken2klein.jpg

Wie weet wat ik nu moet doen?
Alvast bedankt voor tips!!
Liefs, M.

au, geen idee…

Het ziet er ook beetje als een allergische reactie uit.

au, daarom heb ik dus schrik om mijn bovenlip te waxen :open_mouth:
maar ik zou gewoon veel creme blijven smeren, en wachen tot het overgaat :frowning_face:
het is nu gelukkig wel vakantie xd

Ik heb dat echt elke keer als ik m’n bovenlip wax.
Bij mij helpt het om een vettige, ontsmettende zalf erop te doen en dan is het na een dag weg. Zo’n zalf kan je kopen bij de apotheker.
(Die zalf doen we ook op wondjes en zo, als je bv. in je vinger gesneden hebt)
Ik hoop dat je snapt welke zalf ik bedoel. Bij mij is het echt een wondermiddel.

@ FeelThePower_
Ja idd ben ik ff blij dat het nu vakantie is!

veel creme blijven smeren, het trekt wel weg. ik ga echt never waxen :open_mouth:

@VintageROCKS heb je misschien een naam of iets van die zalf? Ik weet niet echt wat je bedoelt… Calendulan ofzo?

De zalf die ik gebruik heet Homeoseptol, maar de apotheker maakt die zalf zelf. Elke apotheker maakt zo’n zalf, maar noemt die anders.

@VintageROCKS bedoel je nestocil?

^Dus gewoon aan je apotheker vragen naar een vettige, ontsmettende zalf. Het is een zalf die trouwens een beetje sterk ruikt.

Nee, het heet echt Homeoseptol. Maar dat is de naam die mijn apotheker eraan gegeven geeft, het is een gewone basic zalf die elke apotheker maakt.

ik ken iemand die dat ook had, maar dat was omdat diegene 2 x ging waxen op hetzelfde stukje huid ofzoiets ;p

Ik heb er nu Calendulan opgesmeerd, want dat heet ook homeopatisch geneesmiddel en er stond ook op, bij lichte schaaf/brandwonden, huid irritaties en nog wat meer dingetjes maar ik denk dat dit wel tot huidirritaties behoort?

@secretsins, dat zou best kunnen aangezien ik dat ook gedaan heb >.< Omdat niet alle haartjes er in 1 keer uit gingen

Die homeoseptol is trouwens niet homeopathisch hoor. Het begint gewoon ook met ‘homeo’. Just sayin’. (:

Oh xd Ja ik heb er niet zo veel verstand van :stuck_out_tongue: Maar ik denk dat ik dit gewoon een tijdje gebruik, ik denk dat het wel helpt!

ik heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of dit al genoemd is,
maar soms kan je lichaam er anders op reageren.
als je ongesteld bent ofzo, kan harsen veel pijnlijker zijn dan normaal en misschien dus ook wel zon reactie geven.
als je het nog een x wil proberen zal ik eerst een klein stukje aanbrengen op je arm ofzo waar je het niet kan zien, om te kijken of je er niet weer zo op reageerd!

ik zou ff een dagcreme halen voor de gevoelige huid en checken of je dagcreme er geen alcohol in heeft want dat maakt het erger.

Volgende keer zou ik niet harsen, maar in plaats daarvan epileren met draad of (wat makkelijker) met een epicare.

@MLOVESJ ik ben op dit moment niet ongesteld en hoef dat ook nog lang niet te worden, dus daar kan het niet aan liggen denk ik! Maar misschien kan mijn lichaam er idd sowieso niet goed tegen.