Ik heb heel erg last van acne, het is echt heel erg op dit moment. Ik weet dat foundation, poeder en dat soort dingen over het algemeen niet helpen het weg te laten gaan, maar toch doe ik elke dag wel wat op, omdat ik me anders ontzettend onzeker voel. Maar binnenkort gaan we met de hele derde klas zwemmen, en ik weet al bijna zeker dat het helemaal gaat uitlopen Daarom had ik de volgende vraag;; weet iemand een goede waterproof foundation / poeder / concealer enz.? Ik weet niet eens of het wel echt bestaat, ik kon er weinig over vinden op internet --’
Alvast bedankt!
Bestaat dat dan wel? Ik denk niet dat er een waterproof foundation bestaat…
Ik heb even gegoogled, en Vichy heeft er één, Dermablend
als je last hebt van acne dan kan je ook de pil proberen
dat vermindert heel erg!
maar waterproof zou ik niet weten
Ik denk dat waterproof meer voor spatwater is ipv een hele sloot (zwembad droog ben ik weer…) water in je gezicht.
DE pil. Anticonceptiepil weet je wel?
haha jaa, ik snap wat je bedoeld Maar je hebt zoveel soorten…
Diane en Yasmin.
Gewoon even langs bij je dokter, die heeft er wel verstand van.
Als je een primer onder je makeup gebruikt, blijft het ook al goed zitten. Ik gebruik zelf Sephora primer, Catrice infinte matt foundation en poeder dat af met Sephora poeder. Ik douch me ermee en ik kan als ik de douche uit zou stappen en mijn gezicht droog zou deppen gewoon door met alle make-up gewoon intact. Zelfs mijn oogmake-up en blush zitten perfect. Je moet alleen niet door je gezicht gaan wrijven, want dan kan je het vergeten. Probeer anders eens een wat stroevere concealer, bijvoorbeeld een van elf (eyeslipsface.nl). Deze gaat ook nergens heen naar mijn ervaring.
Even foundation en poeder meenemen, zodat je na het zwemmen bij kan werken.
Tegen acné zelf werkt benzoylperoxide 5% echt heel goed, dat wordt bij de dokter ook voorgeschreven. Dat zou ik eerst proberen, voor je aan de pil gaat, dat is wat minder heftig ineens, en je weet zeker dat het werkt.