Waterpijp

Hee,
Ik ga vandaag naar een vriendin en die heeft wat andere mensen uitgenodigt die waterpijp meenemen en dan gewoon fruittabak erin doen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeert maar misschien dat ik het dus vanavond 1 keertje wil proberen alleen ik snap het nut er niet van want je wordt er toch helemaal niet high van als er fruittabak in zit?
En is het handig om te doen als je nog nooit hebt gerookt?

Eigenlijk doe ik het alleen maar omdat ik anders weer zo’n spelbreker ben…
Ik weet het, het slaat nergens op maar dit soort dingen doe ik gewoon niet. Normaal dan, en nu dus wel… Of niet hahaha ik zie wel

xxx

Waarom moet het ‘nut’ hebben? Het is gewoon lekker (als je een lekkere smaak hebt uitgezocht dan:3) en gezellig, lekker theetje erbij enzo.

Ja, oke dat snap ik maar wat gebeurt er dan met je? hahaha gewoon helemaal niks?
Dan kan ik het namelijk gewoon net zo goed niet doen

Ik heb het nog nooit gedaan dus ik snap het met smaakjes ook niet haha, maar als je het niet wilt doe het dan niet. En als er geen wiet o.i.d inzit, kan het ook geen kwaad. Ik zou zeggen: probeer het, is het niet leuk/lekker, dan doe je het niet meer.

Nee niks, als je daarom het ‘nut’ er niet van inziet dan kan je het net zo goed laten ja. :v (Ik zou het gewoon proberen misschien vind het wel heel vies, dan heb je meteen een goeie reden om het nooit meer te doen)

Is waterpijp roken ook ongezond met appeltjesvulling?
Je hebt verschillende soorten vulling voor in de waterpijp. Er is bijvoorbeeld een vulling met de smaak van appel, honing of cappuccino. Deze vullingen smaken en ruiken lekker. Daardoor begin je er gemakkelijk mee. Maar waterpijp roken met deze vullingen is ook ongezond! In de rook zitten namelijk dezelfde irriterende, giftige en kankerverwekkende stoffen als in sigarettenrook. Bovendien is de rook koel waardoor je de rook heel diep gaat inademen.

Is alles wat ik erover vond.

je kan er een beetje licht van in je hoofd worden
dat had ik dan.

Oke, ik zal het misschien proberen voor het idee en dan stik ik natuurlijk mij kennende (heel charmant ook ;p)
Maar ja, als het net zo schadelijk is dan kijk ik nog wel even…

Bij ons is dat opeens helemaal een “hype”. IEDEREEN wil opeens een waterpijp voor zijn verjaardag, en bij elk feestje waterpijp roken blabla.
Het is nét zo slecht als roken.
Ik ga het ook niet doen, daar pas ik echt voor.

Nou het schijnt nog schadelijker te zijn, niet alles op internet klopt natuurlijk maar:

Waterpijp roken is net zo ongezond als het roken van sigaretten. Misschien zelfs nog wel ongezonder. Als je waterpijp rookt, krijg je namelijk meer rook binnen. Ook duurt het roken van een waterpijp langer dan het roken van een sigaret. Je krijgt dus meer schadelijke stoffen binnen. Als je ongeveer 1 uur rookt, haal je uit een waterpijp gemakkelijk een hoeveelheid rook die je kunt vergelijken met de rook van wel 100 - 200 sigaretten! En soms duurt het roken van een waterpijp nog wel langer dan 1 uur…

Waterpijp roken is ook op een andere manier slecht voor je gezondheid. Vaak roken een aantal mensen samen één waterpijp. Het mondstuk van de waterpijp gaat dan dus van de ene mond naar de andere mond. En dat is gevaarlijk! Bacterien en virussen (zoals longonsteking of de Mexicaanse griep) kunnen zo namelijk snel overgedragen worden.

Ik doe nu wel zo negatief maar ik zou het best willen proberen xD

ohh mmh ik heb het een keer gedaan, was wel lekker, maar ik wist niet dat het schadelijk was.
ach een keertje kan geen kwaad.

Wat lipleesbroek zegt is helemaal waar, ook dat de rook veel dieper in je longen kom, in je longblaasjes en van die toestanden. Het is dus niet echt een aanrader.

het is wel makkelijk als eerste keer roken, je gaat er namelijk niet van hoesten en het is lekkerder dan gewoon roken. je kunt het best proberen maar als je het niet lekker vindt zou ik er niet mee doorgaan, het is en blijft schadelijk voor je.

Welke smaak/soort tabak je er ook in stopt;het blijft schadelijk.
Hoe je je erbij gaat voelen, is afhankelijk van de tabak die je gebruikt.
In ieder geval is het grappig, lekker en heel gezellig, dus een keertje kan heus geen kwaad.

Ik bedoel het trouwens niet om je ervan af te praten, ik zou het ook een keertje proberen, maar omdat je er niet veel over wist had ik maar wat opgezocht (:

maarja ze dwingen je niet om mee te doen met de waterpijp dus
als je niet wilt doen dan doe je het toch niet? zo moeilijk is het niet

Je verneukt je longen een beetje :’) maar verder gebeurt er als het goed is niks.
heb het zelf nog nooit gedaan maar ik ben heel erg tegen roken, waterpijp, blowen, drugs etc.

Nou ja, ik heb een vriendin die dat dus waarschijnlijk wel gaat doen omdat zij gewoon echt een beetje vreemd is…
Maar ik kijk wel want ik heb geen zin om mn longen te verkloten voor haar…