Waterpijp help!

Halloo,

Ik wil heel graag een waterpijp. maar ik mag er geen 1 van mijn ouders, (k ben 15).
Ik zou graag willen bestellen van internet, maarja… Dan komt het wel aan bij m’n huis en dat zien ze, want ze zijn bijna altijd wel thuis. & dan ook nog de vraag hoelaat het aankomt & wanneer…

Misschien kan ik ze gewoon overhalen, maar dat lukt toch niet.
En ik wil dr toch 1. Iemand tips?

Liefs.

Ik had er ook een zonder dat mijn ouders er iets van af wisten… Ben ze gewoon in de winkel gaan halen en op mijn kamer gezet…

Lijkt mij niet zo moeilijk.?

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze het niet toestaan. Je bent pas 15, waterpijp roken is schadelijker dan normale sigaretten & als je het stiekem doet komen ze er tóch wel achter en dan heb je een groot probleem.

Dus mijn tip? Wachten tot je ouder bent en laat aan je ouders zien dat je met zulke dingen te vertrouwen bent. Dan staan je ouders het misschien wel makkelijker toe.

Daarnaast, ik weet niet precies hoe het zit met een minimumleeftijd maar het lijkt me dat je minstens 16 (of zelfs 18?) moet zijn om dit te kopen of te roken. Dus: groot gelijk dat je ouders het niet goed vinden.

agree.

Ja, maar ik koop er toch 1! :slightly_smiling_face: Ik weet ook wel dat ik te jong ben enzo, maar nou en. Ik doe wel meer dingen die slecht zijn en/of niet mogen op mijn leeftijd, maar so what? Ik ben toch bijna 16 & kom er toch wel aan… Ik laat wel iemand halen die al 16 is, heb genoeg vrienden die al 16 zijn. En anders maar 18, die heb ik ook wel , :grinning: Bedankt he! ;p

Voor de waterpijp zelf is geen minimumleeftijd, de tabak die erin moet staat wel een minimumleeftijd op van 16jaar. Maar de tabak kopen is in principe niet strafbaar, als je er koopt is het de verkoper die strafbaar is. Of zo is het in België toch…

Ik snap echt niet wat iedereen met zo’n ding moet. 9vd10 keer is het ‘stoer’ willen zijn en kunnen zeggen: “Kijk, ik heb ook een waterpijp!”
en vergeet niet het foto’s ervan maken en op social media plaatsen.

waarom vraag je het hier dan als je het zelf al weet te bedenken?

Die eckte stoere chicky.

Vraag het dan niet. Jeetje, wat ben jij stoer.

lol idd. je maakt je lichaam er alleen maar goor en slecht mee. oh wat stoer :3

Ja stoer he, nee tuurlijk niet! Ik wil er 1 omdat ik het lekker vind, en ga het btw echt niet op social media plaatsen hoor… Ik koop het enkel voor mezelf

Wat zijn we weer lekker behulpzaam hier op Girlscene

Wat zijn we toch cool omdat we niet naar onze ouders luisteren.

… Kinderachtig gedoe.

Och… leuk joh! Ik weet niet hou oud jij bent, maar ik vind het kinderachtig als je zulke dingen zegt

Je vraagt om advies en vervolgens geef je aan dat je geen advies nódig hebt van ons. Prima, maar dat maakt het topic nogal overbodig, dus ik zet er een slotje op.