Water in m'n oor door zwemmen.

Heey!
Zoals er in de titel staat, heb ik al 2 dagen water in mn oor nadat ik heb gezwommen.
Ik krijg er een piep door in m’n oor en ook hoor ik veel minder met m’n linker oor. Het is een ontzettend irritant gevoel, dus wil ik het erg graag uit krijgen. Alleen weet ik niet hoe. Ik heb alles geprobeerd; op een been staan en springen, op je zij liggen, je oor vacuum maken met je hand etc. Normaal zou ik naar de dokter gaan om m’n oor uit te laten spuiten, maar ik ben nu op vakantie in Zuid Frankrijk dus dat gaat helaas niet… Heeft er iemand alsjeblieft nog tips voor mij?
x x x
Noëmi

schoonmaken met een wattenstaafje? uitpoppen door je neus en mond dicht te houden en dan uit te ademen?

op je zij gaan slapen en dan met je linker oor op het kussen

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Dat is allebei het slechtste wat je kan doen. De eerste optie kan je oor ontzettend beschadigen, je moet nooit met een wattenstaafje in je oor. En de 2e optie kan je trommelvlies laten knappen (is bij mijn vader gebeurd helaas, deed vreselijk veel pijn)

Ik zou toch even naar de dokter gaan hiermee, misschien zit het vast achter iets.

Mm, lastig.
Kun je niet langs de dokter in Frankrijk?
Want ik kan zo geen andere oplossing bedenken.

In het zwembad gaan staan, en een rondje springen in de lucht. Klinkt lekker dom maar echt, dat is altijd de enige manier die bij mij helpt :’)

Bij mij helpt het om een puntje van het keukenpapier een beetje te draaien en daarmee in je oor te gaan.

je hoofd de kant ophouden waar t water in je oor zit en dan zeg maar op dat stukje duwen waar ze zo’n tragus piercing zetten. helpt bij mij meestal ;p

ik had dit ook ooit, ben toen met n wattenstaafje gaan rommelen en was geen succes.
heb toen mn oren laten uitspuiten bij de dokter want er was een kleine ophoping in mn oor (bah klinkt vies sorry)

maar misschien je oren laten uitspuiten, het geluid klinkt daarna super helder haha!

Ik weet niet of het goed is, of slecht. Maar ik heb zo’n waterspuit ding van de action, (maar dan in Frankrijk gezien in supermarkt en daar gekocht) moet je ff googlen. En dan spuit ik daarmee water me oor, beweeg m’n hoofd heel mongolisch naar de kant waar het water inzit, en dan is het over. Misschien is het wel heel slecht, en ik heb het 2x gedaan maar het werkt zo goed. Je kan trouwens ook gewoon onder de douche gaan staan, (neem aan dat ze vaste douchekoppen hebben in zuid-frankrijk, tenzij je in een huisje zit) en dan een !!ZACHTE!! straal in je oor laten lopen, en dan weer zo’n uber lompe beweging maken. Succes, en beslis zelf of je dit doet of niet. =D

Je bent geen gootsteen aan het ontstoppen. :cold_sweat:

http://www.formidotros.nl/formido/product_images/g/741/gootsteenontstopper-413259__59339_zoom.jpg

Maar probeer eens warm water in je oren te laten lopen tijdens het douchen, schijnt dat warm water je oorsmeer zacht maakt en daardoor makkelijker oplost en loslaat. Heb daar zelf ook wel eens last van, dat mij oren tijdens het haren wassen verstopt raken met water. maar op een of ander manier loopt het er bij mij al snel weer uit en voel ik een hele opluchting in mijn oren.

Dus jij maakt je oren nooit schoon? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Heb ik ook een keer gehad, en na een week was het opeens weg.

Dat heb ik nergens gezegd, dus hou je voorbarige conclusies maar voor je :slightly_smiling_face: Ik maak uiteraard mijn oren schoon maar niet met een wattenstaafje (alleen de buitenrand). Als jij dat wel doet dan wens ik je veel succes met je oorproblemen later!

Hoe maak je ze dan schoon?
Mijn vader doet al 60 jaar z’n oren schoonmaken met een wattenstaafje en hij mankeert helemaal niks :’)

Als je met een wattenstaafje je gehoorgang gaat schoonmaken (dus eigenlijk dat wattenstaafje in je oor duwt) duw je al je oorsmeer je gehoorgang in. Dit is niet goed voor je gehoor.

Dan wil je niet weten wat ik allemaal in mijn oor doe. Maar ja, ik heb ook een groter gehoorgang.

Heb ik ook heel vaak gehad. Omdat je nou je oren niet kan laten uitspuiten, zou mijn advies zijn om te kijken of het helpt om wat olie in je oor te doen met een watje. Dat zou nog kunnen werken. Als je nog lang op vakantie ben zou ik ook kijken of je daar ergens langs een huisarts kan gaan. Mijn tip is ook om zwemoortjes in te doen tijdens het zwemmen! Heb ik gedaan en het helpt bij mij heel erg. Je hoort wat minder als je zwemt, maar je hebt er na het zwemmen geen dagen meer last van.

Sowieso NIET met een wattstaafje in je oor gaan! Dat is echt heel slecht, daar kun je allemaal beschadigen mee aanrichten.

Ik laat mij altijd keihard op m’n bed vallen met de kant waar het water vast zit. Dan plopt het er bij mij altijd uit.