water drinken na uitgaan

Hee,
Wanneer ik terug kom van het uitgaan drink ik altijd 5 glazen water. Dit om de kater tegen te gaan. Maar ik lees vaak dat te veel water drinken ongezond is, weet iemand of wat ik doe ongezond is?
xx

Teveel water ongezond? Volgens mij heb ik dat nog nooit gelezen / gehoord?

Volgens mij bedoelen ze meer dat je het alcohol drinken moet afwisselen met soms een glas water?

teveel water = dood.

maar dan spreek je over zo’n 5 liter in een keer…

Teveel water drinken is 7l ofzo per dag, dacht ik :grin:

Ja, en dan komt dat volgens mij doordat dan het natriumgehalte (ik heb geen idee hoe het echt heet, ik ben een leek) te laag wordt ofzo…

Ik heb wel meegemaakt dat een vriendin van mij heel dronken was, en toen kreeg ze water, en toen moest ze kotsen. Want dat verdunt de alcohol ofzo.

noujaa… het is wel zo dat ik echt met tegenzin aan het drinken ben, en er misselijk van wordt… dus ik dacht misschien is het niet zo gezond om in een keer zoveel water naar binnen te gieten.
Het helpt btw wel echt SUPERgoed tegen een kater :stuck_out_tongue:

@JLisa Eet een boterham met pindakaas :grinning:

Bij mij helpt het heel erg om een boterham te eten en een asprine ofzo te nemen voordat ik ga slapen.:'3

Zoiets had ik op tv gezien, een jongen moest voor zijn ontgroening zoveel liter water drinken, maar als je te veel water drinkt gaan je rode bloedcellen kapot, dus die jongen schuimde helemaal en ging uiteindelijk dood.

Ja maar dat is niet erg, ben je alleen maar je alcohol kwijt, dus voel je je niet meer zo beroerd, dat heb ik tenminste

Aspirine slim…verdunt je bloed, kan je dood van gaan als je alcohol op hebt…

en als je aspirine’s de volgende ochtend neemt? Doe ik bijna nooit, maar soms, als mijn kater echt TE erg is, dan wel. :stuck_out_tongue: (sorry, als ik nu over kom als een zuiplap - valt best mee hoor xd )

nee water is juist goed.
maar zoals bij alles: téveel niet. maar ja dan heb je het over litérs…

Gebeurt ook echt bij 1 pilletje. :'3 Oja ibuprofen werkt ook goed.

De volgende ochtend een nurofen nemen helpt heel goed bij mij.

Ja nouja ik kots liever niet :stuck_out_tongue:

Wat vooral helpt tegen een kater is niet te veel drinken.

Ja dat gebeurt al bij 1 pilletje ja :wink: Ibuprofen is ook niet echt goed. Het beste kan je paracetemol gebruiken, dat is helemaal niet slecht icm alcohol. Al kan je bovendien beter geen medicijnen slikken als je net alcohol hebt gedronken, want je lever moet het allemaal verwerken…en dat is echt niet goed voor je lever…
Zorg er dan gewoon voor dat je geen kater krijgt of gewoon water drinkt/wat eet,