Wat zouden jullie doen? :(

Heee iedereen!

Bedankt voor diegenen die dit verhaal willen lezen :angel: .

Nou het zit dus zo. Ik heb een relatie van iets meer dan 1,5 jaar gehad met een jongen van 18, ikzelf ben ook 18. Het is nog maar een maandje uit ongeveer, en we hebben het uitgemaakt omdat het niet erg lekker meer tussen ons liep (deden niet erg veel samen meer, hadden steeds vaker ruzie enzo). Nou het was dus uit, en eigenlijk bleven we nog steeds wat voor elkaar voelen. We praatten ineens een stuk meer, gingen meer smsen, spraken wel eens af en dat was supergezellig weer! Ik had me voorgenomen geen seks of iets te hebben, wat helaas mislukt is, maar ik had toch nog steeds het idee in mijn hoofd dat het wel goed zou komen, want we hadden al zoveel meegemaakt samen.
Dusss. Toen kwam carnaval eraan. Ik dácht er serieus niet aan om iets met een andere jongen te doen natuurlijk, want ik dacht alleen maar aan hem! Ik was afgelopen zondag weer bij hem (was heel gezellig enzo) en toen heeft hij uiteindelijk verteld dat hij wel gezoend had met carnaval, excuus: hij was zat…). Een of ander meisje van zijn werk. Blabla, ik helemaal in tranen, hij vond het ook supererg en zei dat hij er superveel spijt van had, dat ie me terugwou en dat ie van me houdt! Echt superlief natuurlijk, maar op dit moment zou ik niet weten wat ik moet doen. Ik ben die avond (dat hij met die ander had gezoend) met hem naar huis gegaan en bij hem blijven slapen (ik wist dus niks af van die zoen…) en ja, dat komt hard aan.

Oké, beetje warrig verhaal. Maar er zijn hieraan ook een aantal dingen vooraf gegaan. Zo heeft ie een heeeeele lange tijd geleden ook een keer met een ander meisje gezoend, ook toen het een keer “uit” was. In die periode ging het ook slecht tussen ons. Iets later heb ik zijn smsjes gelezen, en er stonden ontzettend veel smsjes in van weer een ander meisje, die nou niet bepaald leuk waren voor mij zeg maar. Ik heb hem dit allemaal vergeven, en nu flikt ie me dus voor de 3e keer iets! Ook al was het “uit”, we voelden nog steeds wat voor elkaar.

Nou goed. Wat moet ik doen? We hebben zondagavond nog een gesprekje gehad over wat ik wilde. Hij heeft er respect voor als ik zeg dat ik helemaal niks meer met hem wil, omdat hij mij zoveel pijn heeft gedaan. Hij zegt dat ik iemand verdien die veel beter is voor mij, en dat ik hem niet waard ben. Mijn verstand zegt ook dat ik er mee moet stoppen, maarrrrr… ik hou nog steeds van hem! Ik wil hem zo graag terug aan de andere kant! Ook al heeft ie me dit geflikt, ik hou van hem, nog steeds… Ik heb dus tegen hem gezegd dat ik er even over na wilde denken en daar had ie respect voor. Ik zie dat hij er helemaal aan kapot gaat en merk echt dat hij er superveel spijt van heeft. Hij heeft ook gezegd dat als wij weer iets zouden krijgen, dat ie het helemaal anders wilde doen en aanpakken en dat hij helemaal voor mij wilde gaan. Mijn vriendinnen zeggen ook dat ik er aan de ene kant mee moet kappen, maar hij heeft er dus wel echt spijt van, dus zeggen ze: misschien meent hij het ook echt wel.

Nou, na dit te lange verhaal haha, wat is jullie mening hierover? Ik denk dat heel veel van jullie zullen denken van: stop ermee, hij is het je inderdaad niet waard enzo, maar dat is zooooo moeilijk :frowning_face:. Ik wil hem nog steeds graag terug…

Vertrouw je hem nog na wat hij je geflikt heeft?

Nope, niet meer nee. Hij heeft gezegd dat ie dat vertrouwen terug wil, maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan…

Als jij nog steeds van hem houdt, hem dit kan vergeven en hem gelooft dat hij zoveel spijt ervan heeft. Waarom zou je het dan niet opnieuw proberen? Je kan wel eisen stellen, bv; zodra je hoort dat er “iets” is gebeurd, of je leest een raar mailtje/smsje/msn-gesprek dat het dan over is. Je moet hem zeggen dat als hij echt helemaal voor jou wilt gaan, hij dat ook voor meer dan 100000 % moet doen! En zodra hij dat niet doet en je zelf merkt dat het toch niet gaat werken, dat je er dan mee stopt!

Ja, daar dacht ik dus ook al aan! Want als hij me inderdaad écht maar dan ook écht terugwil, moet ie er sowieso wat voor doen… Hij voelt zich volgens mij wel echt schuldig at the moment. En inderdaad, als ik merk of hoor dat ie nog iets gedaan heeft wat écht niet kan (ik kom overal achter hier in het stadje waar ik woon haha), stop ik er echt mee.

Pas wel op dat je niet zo’n meisje wordt waar hij altijd op terug kan vallen, dan gebruikt hij je gewoon.

Dan zou Ă­k dat doen! Maar je moet het wel zeker weten dat jij het wel wilt! En als je het doet, hem heeeeeeeel duidelijk maken wat er wel en niet kan! En zodra hij dat verpest het gelijk over is!
Give it a shot!

^ Aah dankje voor je reactie! Uhuh, dat ga ik hem zeker duidelijk maken, reken maar :slightly_smiling_face:. En @ Miliamore, nee dat laat ik niet gebeuren. Ik weet sowieso dat hij me niet gebruikt, ik ken hem en weet eigenlijk alles van hem…

Heel veel succes ermee! En hoop dat het allemaal weer goed en leuk wordt! en als er iets is kun je me altijd noten :wink: x

Je kunt het opnieuw proberen maar leg duidelijk je grenzen en verleg ze niet meer, maak het hem niet te makkelijk; als hij je zo graag terug wil en daar alles voor zou doen; laat het hem dan maar bewijzen.

Succes.

^ Dankje voor jullie reacties! Jullie hebben gelijk, als ik hem terugwil, moet ik inderdaad duidelijke grenzen stellen en dat ga ik denk ik ook doen. Ik ga er nog eventjes over nadenken en dan vertel ik het hem…

Idd daar ben ik het ook mee eens. Laat hem merken dat je het vertrouwen in hem kwijt bent… En laat hem die vertrouwen terug winnen. !
Succes iig ! x