wat zouden jullie doen?

Hee meisjes,

ik zit ergens mee, en ik wil graag jullie mening horen. Mijn moeder heeft last van haar hart, het is niet levensbedreigend, maar ze kan hierdoor gewoon weinig dingen. Ze is heel snel moe enzo.
Maar nu zijn er mensen in mijn omgeving die vinden dat ze zich aansteld, en dat ze haar ziekte als smoes gebruikt om onder veel dingen uit te komen. En zelfs mijn eigen vriend denkt dit! En dat doet mij zo veel pijn… Ik vind het helemaal niet leuk om dat over mijn eigen moeder te horen, want ik weet gewoon dat ze niet liegt! En vooral dat mijn eigen vriend het ook denkt…
wat zouden jullie doen? :frowning_face:

xxx en bedankt voor het lezen

Ik weet 't niet… ik weet precies hoe je je voelt, mensen zeggen zulke dingen namelijk ook over mij. Ik vind het persoonlijk wel wat raar van je vriend, die hoort je toch juist te steunen? Heb je er al met hem over gepraat?

@plumbum

ja ik heb hem zonet de hele tijd aan de telefoon gehad. Ik heb hem uitgelegd dat ik het echt niet leuk vind, maar hij reageerd zo van : ja nou ja ik weet het ook niet.

Sorry dat ik het zeg, maar je vriendje gedraagd zich echt als een jerk als hij zo over je moeder praat.
Als hij niet begrijpt dat hartkwalen erg uitputtend en serieus zijn, moet je dat hem toch echt duidelijk gaan maken, want dat vind ik echt heel erg onrespectvol van hem.

Wat andere mensen uit de buurt denken, tjsa…daar kun je weinig aan veranderen. Maar ‘mensen uit de buurt’ hebben altijd iets nodig om over te zeiken, want meestal zijn ‘mensen uit de buurt’ saaie (huis)vrouwen die op de bank Tellsell en soaps kijken en chocolade eten. Het spannendste in hun leven is wanneer de postbode komt en omdat ze de hele dag door al die drama in As The World Turns zien, zoeken die ook iets om te roddelen. En dat jouw moeder daar nu het mikpunt van is, is vervelend. Maar bedenk je dan maar wat ik net geschreven heb en lach ze keihard uit! (:

Ik zou je vriend eens bij zijn lurven pakken en respect bij timmeren (niet letterlijk graag, dat doe je pas als hij een lelijke trouwring heeft gekocht) en hem vertellen dat je het veel verdriet doet.

^ Helemaal mee eens.