Wat zouden jullie doen?

Een vriendin vroeg net of ik mee ging naar een soort jaarlijks feest. Nu is het opzich hartstikke leuk, maar het is voor mij zo’n driekwartier rijden met de auto en de intree is 21 euro wat ik vet duur vind en daarbij komt dat ik morgen weer vet vroeg moet opstaan omdat ik moet werken (7 uur)…
wat zouden jullie doen? ik heb eigenlijk het geld er niet echt voor over…

Als je het geld er niet voor hebt kan je toch niet eens lijkt mij?

Je zegt het zelf al, je wil niet gaan. Ben gewoon eerlijk tegen je vriendin en zeg dat je het niet zo ziet zitten + je redenen.

ik zou nee zeggen vooral als je het er niet voor over hebt

ik heb het geld wel, maar ik vind het een beetje zonde om het aan zoiets te spenderen, vooral omdat ik dan niet zo lang wil omdat ik morgen zo vroeg moet… en toch vind ik het moeilijk om tegen mijn vriendin te zeggen… is het goed genoeg als ik gewoon zeg: vanavond kan ik niet, maar wel een leuk idee?

waarom ben je niet gewoon eerlijk na de ene leugen zal je ook een andere moeten bedenken
en als je bang bent dat je vriendin boos wordt is er ook nix meer aan

Nee.
Voordeel:
Het is leuk.
Nadeel:
Het is ver weg.
Het is te duur.
Je moet morgen weer vroeg opstaan.

3 tegen 1.

ik zou gewoon zeggen dat je het zonde van je geld vind?
Dat kan toch gewoon.
ik zou niet gaan. 21 euro ook best veel geld

Ik zou het niet doen, het is ver rijden, je hebt het geld er eigenlijk niet voor over en je moet morgen ook nog eens vroeg opstaan, wat me niet heel fijn lijkt als je vanavond lang uitgaat. Dus als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven =)

Ik zou het niet doen.

Wat je kunt zeggen: Sorry, ik moet morgen weer vroeg op? meschien andere keer!

Zoiets…

ik zou niet gaan want:
je moet morgen naar je werk en daar wil je niet met een kater komen.
ja kan niet lang op het feestje blijven.
het is duur en voor dat geld zal ik andere leuken doen.
bijvoorbeeld iets anders leuk met je vriendin naar de bioscoop ofzo…

Dan zou ik het ook niet doen, er komen heus nog wel andere leuke dingen die je kunt doen!

Je hebt geen zin en vind het zonde van je geld, niet doen dus.