wat zouden jullie doen?

Een paar maanden geleden heb ik een best wel leuke jongen ontmoet, zit ook op school enzo. Sinds die tijd heb ik vrij veel met hem gepraat (meer dan ik met de meeste jongens praat). Ik weet niet wat hij nou wil, gewoon vrienden of wel wat meer.

Wanneer ik hem op school tegenkom praat hij vrijwel altijd tegen me, behalve als ik met vrienden ben (?). Soms doet hij t dan ook nog wel maar vaak niet. Hij probeerd me wel vaak aan te raken van wat ik denk. Maar op bijvoobeeld app reageerd hij vaak heel kut en tegen mij praat hij bijna niet. Er was wel een gesprek waarin hij vroeg om af te spreken enzo maar uit schrik heb ik geweigerd. Heel dom dus. Ik durf er ook niet meer op terug te komen, vind ik zo raar.

Wat zouden jullie doen?

Ik zou proberen of jullie niet een keer 1 op 1 kunnen afspreken :slightly_smiling_face:!

Terug komen op dat afspreken, hij wilde dat en jij zei nee. Dan vind ik het niet zo gek dat hij het nu een beetje laat afweten. Vraag gewoon of hij nog steeds wat leuks met je wil doen?

Ten eerste… Het gaat erom hoe hij écht is. Niet iedereen laat zijn ware “ik” zien op bijv. Whatsapp. Misschien vindt hij het ongemakkelijk om jou aan te spreken, als jij onder je vrienden bent?
Stel hem gewoon de vraag, zonder al teveel terug te denken aan 't feit dat jij hem eerder hebt afgewezen. Zo gek is het toch niet dat jij van gedachten bent veranderd? Je had er immers eerst geen goed gevoel bij, en nu is dat anders. Als hij daar naar vraagt, kun je hier heel eerlijk over zijn.

Ja dat is wel waar… Het is ook niet dat ik m minder leuk vind op app, maar het is wel jammer. Maar soms heb ik dan ook weer hele leuke gesprekken via app. alleen ben ik steeds degene die ze start :frowning_face: Ik weet alleen niet echt hoe ik erover moet beginnen, want hij is ook best vaak omringt door vrienden.

ga een gesprek met hem aan!

Stap op hem af als hij alleen loopt en vraag het gewoon ! Wat ik afleid uit jouw bericht is dat hij jou wel ziet zitten. En vergeet niet dat het voor jongens ook lastig allemaal is…

:bowing_man:

Gewoon terug komen op dat afspreken, desnoods op app als je er in het echt de kans niet voor krijgt…