Wat zouden jullie doen?

Hoi hoi, hierbij mijn verhaal, ik weet namelijk niet of ik me gewoon aanstel of wat ik moet doen, misschien kunnen jullie helpen, wat zouden jullie doen?

Als we men zijn tweeën zijn is het hartstikke gezellig en knuffelen we ook enzo… maar zoenen… ho maar! Op school is het alsof ik niet besta, en hij is tot nu toe éen keer uit zich zelf begonnen met chatten maar alleen omdat ik hem had verteld dat het ook wel fijn zou zijn als hij een keer begon. Niemand van zijn vrienden weet dat we wat hebben, en toen ik ziek was heeft hij er niet eens iets over gezegd. Hij kijkt niet eens naar me als we langs elkaar lopen of als ik met mijn vrienden 10 meter van hem vandaan sta in de pauzes op school en als ik niet begin over afspreken doet hij het bijna niet. Maar op het moment dat we samen zijn merk ik wel hoe leuk hij me vindt. Maar verder, compleet niks. Dit maakt me hartstikke onzeker. Ik wil met hem blijven afspreken omdat ik hem natuurlijk hartstikke leuk vindt, maar ook omdat dat de enige keren zijn dat ik het gevoel krijg dat hij ook wat voor me voelt. En steeds wanneer ik hem niet spreek of zie, wat dus bijna altijd is… word ik hartstikke onzeker en ga ik me helemaal down voelen. Ik durf alleen niks tegen hem erover te zeggen omdat ik weet dat ik niet het antwoord ga krijgen dat ik wil en ik me dan nog verdrietiger ga voelen Ik heb ook niet echt vrienden om mee te praten hierover.

( we zijn trouwens beide 16, hij bijna 17 , we kennen elkaar al 2,5 jaar en hebben nu 5 weken iets. )

Als ik jou was zou ik het er toch met hem over hebben. Sorry maar ik zou niet bij iemand willen blijven die mij misschien wel helemaal niet leuk vindt. Als jij niet het antwoord krijgt wat jij wilt dan is dat toch zo. Nu voel jij je rot en onzeker om iets wat eigenlijk niet nodig is. Soms moet je gewoon doen wat goed voor jou is. En al denk je dat je je er rot door gaat voelen, zo kan het toch ook niet. Want je voelt je nu ook rot. Misschien heeft je vriend er wel begrip voor en zal hij laten merken dat hij toch voor jullie gaat. En het ook laat merken op school! Verder snap ik jouw vriend ook wel. Hij kan natuurlijk niet altijd om jou heen hangen. Hij heeft ook zijn leven!
Misschien gewoon toch even over hebben met hem.
Succes!

Ik snap dat het vervelend is, maar ergens snap ik hem wel, als zijn vrienden ook nog niks weten.

Op school hebben jullie ieder je eigen ding. Ik hou er ook niet van om als ik niet alleen ben met mijn vriend de hele tijd bij elkaar te zijn en klef te doen. Hij waarschijnlijk ook niet. Misschien is hij daar wel bang voor dat jij dat wil ipv gewoon praten of elkaar gedag zeggen. Heb je hem al eens gezegd dat je het leuk zou vinden als hij eens een keertje met jou een pauze doormaakt of ff komt kletsen? Het hoeft niet heel lang te duren, maar je kan elkaar natuurlijk wel eventjes spreken.

Of misschien is hij wel gewoon verlegen en durft hij gewoon niet zo goed. Is hij bang dat zijn vrienden flauw gaan doen of misschien is er wel iets heel anders waarom hij zo doet. Enige mogelijkheid is praten, je zult het hem toch moeten vragen… Zo weet je hoe je er beide tegenover staat, misschien is het wel gewoon miscommunicatie. :slightly_smiling_face:

Maar hebben jullie ‘iets’, of is het echt officieel aan?
Nou ja maakt eigenlijk ook niks uit, naar mijn mening zou hij juist meer aandacht aan je moeten geven op school/chat. Niet dat je 24/7 moet chatten of dat hij elke pauze naar je toe moet komen maar doen alsof hij je niet ziet gaat wel erg ver!

Je kunt misschien een keer aan hem vragen waarom hij (? neem aan dat jij het wel wilt) wilt dat niemand weet dat jullie samen zijn, en dan erbij vertellen dat het je wel onzeker maakt.

Succes ermee! :kissing:

Ik vind ook niet dat hij altijd bij me moet gaat staan hoor. Ik zie hem morgen weer dan ga ik hem wel vertellen dat ik het wel fijn zou vinden als hij zo nu en dan in pauze eventjes bij me zou staan. En ik voel me inderdaad nu ook al rot, dus het kan alleen maar helpen. Heel erg bedankt voor jullie reacties, heeft wel geholpen :slightly_smiling_face:

Hebben jullie officieel een relatie of zijn jullie alleen aan het daten?

^ We hebben officieel een relatie

Ik zou inderdaad ook met 'm er over praten en eventueel een paar regels opstellen. Persoonlijk zou ik niet met iemand samen willen zijn die (doet alsof hij) me niet ziet staan. Maar die keuze ligt natuurlijk geheel bij jou. In ieder geval heel veel succes morgen!

Misschien moet hij zijn draai nog een beetje vinden, ben jij zijn eerste vriendin?
Misschien wilt hij het even afwachten hoe het gaat lopen.
Maar je kan het er zeker wel met hem over hebben, al is het maar zodat jij weet waar je staat en wat hij op school wilt.

^ Ja ben zijn eerste vriendin, zou inderdaad wel fijn zijn om te weten waar we staan

Bibi: Dankje :slightly_smiling_face:

Dat hij echt doet alsof hij je niet ziet, vind ik echt vrij kinderachtig!
Dat hij je niet gelijk om je nek vliegt oke, maar er is ook nog een tussenweg!
Hij zou op zn minst ‘Hoi’ tegen je kunnen zeggen.
Ik zou het er dus met hem over hebben als ik jou was!