Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Eigenlijk is dit een beetje een rare vraag.

Ik verzamel spullen van Harry Potter en op marktplaats is er een man die een boek verkoopt (over de films, limited edition) wat je in Nederland niet kunt kopen.

Het boek kost 40 euro en ik wil het heel graag.

Alleen stond er geen foto bij. Wel van andere Harry Potter boeken die hij had, maar die hoef ik niet want die heb ik al.

Ik heb hem gemaild: “Wil je aub een foto sturen?” maar hij zei steeds dat het teveel moeite was om een foto te maken ofzo omdat hij heel veel boeken heeft. Later zei hij dat zijn camera stuk was. Toen zei ik: “Ik ga pas geld overmaken als ik weet wat ik koop want het is wel 40 euro + verzendkosten!”

En toen zei hij: “Je zal het moeten doen met de foto’s van de andere boeken hoor”

Mijn vriendin zegt nu dat ik het boek niet moet kopen omdat die man het niet verdient omdat hij zo onbeleefd doet tegen mij. Maar ik wil het boek graag hebben want ik zoek er al lang naar en het is in NL dus niet te krijgen.

Wat zouden jullie doen??

(Ik weet dat dit een first-world-problem is haha maar ik ga bijna op vakantie en ik ben bang dat het boek al verkocht is als ik er lang over nadenk)

Ik zou het toch niet kopen aangezien de man heel moeilijk doet om er een foto van te maken,het kan ook zijn dat hij het boek niet heeft ofzo.
Ik zou gewoon verder zoeken naar een andere verkoper die dat boek te koop staan heeft.Ook al is het lang zoeken,ik zou hem persoonlijk niet vertrouwen :slightly_smiling_face:

Dan vraag je of je het op kunt komen halen
Ookal woon je niet in de buurt, dan heb je iig zijn gegevens
Als ie dat niet wil geven, dan zou ik t sowieso niet doen
Kleine moeite om n eigen foto te maken, van de andere heeft ie ze toch ook?
Ik zou t dus ook niet doen, hoe graag je m ook wilt
¤40,00 armer en niets hebben is nog erger

Niet doen.
Zoals je zelf al zegt ga je niet iets kopen als je niet weet wat je koopt. Daarbij wilt de man niet eens de moeite nemen om een foto te maken… Een foto waarbij hij 40 euro binnen zal halen. Klinkt en is gewoon vreemd.
Ik zou als ik jou was dan verder zoeken. Hoe moeilijk het ook voor je zal zijn.

ik zou het niet kopen, hoe graag je het boek ook wilt. Ten eerste is de verkoper veels te onbeschoft en lui, ik zou niet graag iets bij hem willen kopen. Ten tweede zou ik op vakantie misschien zoeken of via Amazon ofzoiets!

succes anyway!

Niet doen. Als je iets wilt verkopen, dan doe je er de moeite voor om er foto’s van te nemen. De tijd voor het lezen en beantwoorden van mailtjes had hij net zo goed kunnen gebruiken voor de foto. Zeker de smoes ‘camera kapot’ is wel erg cliché… Gewoon niet doen!

Bovendien, dit moet (raar maar waar) naar Lifestyle.

Ik zou het niet doen, het komt op mij nogal onbetrouwbaar over…

Welk boek is het eigenlijk?

Ik zou het niet kopen en zoeken op amazon.com of ebay ofzo. Dit klinkt niet betrouwbaar.

Je vriendin heeft gelijk.

Niet doen. Als hij niet eens een foto kan maken zou ik toch wel flink twijfelen. En mocht het wel echt zijn, waarom het risico nemen? Probeer een andere te zoeken, zoals op ebay ofzo.

Optie is ook langsgaan (natuurlijk niet alleen). Dit heb ik ook gedaan toen ik een xbox wilde kopen. Dus kijken of hij het deed enz enz, en daarna pas meegenomen. Ter plekke ook betaald. Maar bij die gast zou ik het niet doen, zijn reactie slaat nergens op.

En camera stuk yeah right :’) Je hebt tegenwoordig op elke laptop wel een webcam, en je hebt telefoons, buren, vrienden… wat een onzin!!

Niet kopen.

Niet doen. Ik hou er sowieso niet van om dingen te kopen via Marktplaats waarbij alleen internetfoto’s van het product gebruikt zijn (of helemaal geen foto’s!). Voor hetzelfde geld krijg je helemaal niets als je het geld hebt overgemaakt.

Wat iedereen hier zegt. Je kan eerst bijvoorbeeld verder kijken op Amazon, Ebay, Waterstones, Play.com, zulke websites. Ik zou het al niet eens meer doen om zijn reactie/luiheid inderdaad, wat slap. Dan denk ik: hij wil zoiets toch verkopen of niet?

ik zeg niet doen,omdat hij verzekerd van zaakje dat wel in orde komt
ga gewoon veder zoeken.

Bedankt voor de reacties!

Hij is nu begonnen met tegen mij te schelden omdat ik zei dat ik niet wist of ik hem wel zo betrouwbaar vond.

Ik kan het boek echter nergens vinden, volgens mij is het heel zeldzaam :frowning_face: Echt jammer want ik had me hierop verheugd.

Ik heb dat ook wel eens gehad, ook iemand die geen foto wou maken en 't niet fijn vond dat ik haar niet vertrouwde. Het ging toen wel om een veel kleiner bedrag dus heb 't risico genomen en het is gewoon aangekomen ^^ Maar in dit geval is 't enger, het gaat om een zeldzaam boek EN hij wil (kan?) geen foto maken… Dit zou ik eigenlijk ook niet doen.

Is er geen mogelijkheid om 't op te halen?

Als hij begint te schelden, dan zou ik het echt al helemaaaaaal niet doen. Iemand die begint te schelden valt overduidelijk door de mand, dusja. Wat 'n klootzak. Kun je niet toevallig op Ebay proberen?

beetje raar volgensmij heeft ie dat boek niet of misschien krijg je wel een ander boek thuisgestuurd en beweert hij dat hij toch echt het goede boek heeft verstuurd.
Tegenwoordig kan je overal foto’s mee maken, ik bedoel iedereen heeft toch wel een mobiel met camera?! Zelfs oudere toestellen hebben al heel lang camera’s. Dus camera stuk is een rare smoes.

Kan je het niet gaan ophalen of woont hij te ver weg?