Hoi Girlsceners,
Ik zit een beetje in m’n maag met een soort gewetensprobleem en ik vraag me af wat jullie zouden doen in mijn situatie. Het is wel een heel ingewikkeld verhaal maar ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven.
Ik werk in een supermarkt en met mensen die daar werken hebben we een soort vriendengroep. Mijn probleem draait om een ex-koppeltje uit die groep, ik zal ze even Thomas en Maaike noemen en een ander meisje, ik zal haar even Anne noemen. Anne is een baas van onder andere mij en Maaike en Maaike is daarnaast erg goed bevriend met Anne. Thomas werkt dus ook in de supermarkt en had tot voor kort met Maaike. Voordat hij met Maaike kreeg, is hij een tijdje bezig geweest met Anne (wat uiteindelijk niet echt iets werd, zij hield hem steeds aan het lijntje). Thomas heeft het een paar dagen geleden uitgemaakt met Maaike, met wie hij zo’n twee jaar had. Hij was bij Anne blijven slapen en volgens hem was er verder niks gebeurd, maar voor hem was het een teken dat hij zich helemaal niet schuldig voelde tegenover Maaike. Hij heeft het uitgemaakt omdat volgens hem zijn gevoelens voor Maaike van de ene op de andere dag voorbij waren. Nu zullen jullie het misschien wel aan komen voelen, maar ik heb dus via via gehoord dat er wel degelijk iets is gebeurd tussen Anne en Thomas die nacht.
Ik ben van plan dit nog verder uit te zoeken om zeker te weten of het echt waar is.
De grote vraag voor mij is: wat doe ik als ik erachter kom dat het inderdaad waar is? Want Maaike is dan eigenlijk keihard gebackstabbed door zowel Thomas als een van haar beste vriendinnen Anne. Ik walg gewoon ontzettend van de hele situatie. Ik heb ontzettend te doen met Maaike en ik vind dat als het waar is, ze het verdient om de waarheid te weten over wat voor soort vriendin Anne eigenlijk is.
Aan de andere kant weet ik ook dat het Maaike ontzettend veel pijn zal doen en dat wil ik haar ook graag besparen. Ook wordt het een ontzettende lastige situatie op werk want zowel Maaike als ik zullen met Anne (wat dus ook nog onze baas is) moeten werken en tot in bepaalde mate ook met Thomas. Natuurlijk zullen Anne en Thomas me het niet in dank afnemen als ik Thomas dwing Maaike de waarheid te zeggen!
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik ga natuurlijk eerst uitzoeken of het zeker weten waar is voordat ik ook maar iets besluit, maar ik vind het zo lastig. Mijn geweten zegt dat Maaike de waarheid dan moet weten, maar het zal ook heel veel narigheid opleveren…