Wat zouden jullie doen in mijn geval?!!

Helloooo

Ik doe dit jaar examen en wil heel graag op examenreis, maar nu zit ik dus met een probleempje.

Het was de bedoeling dat ik en nog drie andere vriendinnen op examenreis zouden gaan. Ik hou zelf heel erg van uitgaan en lekker gek doen en die andere vriendin ook (met haar ga ik meestal ook uit). Maar die andere twee vriendinnen zijn heel rustig en serieus en gaan bijna nooit uit (ik ken ze al vanaf ze basisschool). Alleen het probleem is nu dat die ene vriendin die ook van uitgaan houdt niet mee kan, omdat ze niet genoeg geld heeft en blijkt dat haar ouders niet mee willen betalen. Dit vind ik echt heel erg jammer! En ik zit nu te twijfelen of ik nou wel of niet met die twee andere vriendinnen die ik sinds de basisschool ken op examenreis moet gaan.

Nu is mijn vraag:
zouden jullie dan toch met die twee andere vriendinnen op examenreis gaan of zouden jullie dan toch maar thuis blijven?

Een beetje een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!! xxxxx

ik zou gewoon gaan

Gewoon meegaan, en dan afspreken wanneer jullie uitgaan, en dan gaan jullie ook dingen doen die zij willen? Gewoon 50/50.

Ik zou gewoon gaan. Kijk, je kunt dan misschien niet meer zo uitgaan als je zou doen met die andere vriendin, maar jullie kunnen ook altijd wel afspraken maken dat jullie nu met zijn drieën gewoon af en toe uitgaan. Dagje rust en lekker van je vakantie genieten, avondje uitgaan. Misschien vinden ze het ook wel heel leuk en willen ze nog wel een keer uitgaan. :’)

Ik denk wel dat ze mee gaan als ik wil uitgaan, maar ze zullen het al snel niet meer leuk vinden en naar huis willen (heb ik al vaker meegemaakt). Misschien ontmoet ik daar nog andere mensen die wél van uitgaan houden?! Of is die kans klein, omdat iedereen toch met zijn eigen groep op vakantie is…

Ja dat is ook weer zo! Maar ik zit er ook een beetje over in dat onze karakters zo van elkaar verschillen (ik en die andere vriendin die niet meer mee gaat zijn best druk en hun heel rustig). Ik ben met ze bevriend omdat ik ze al heel mijn leven ken.

Ik zou eerst kijken of er nog iemand mee kan. 3 personen is een beetje en kutaantal om mee op vakantie te gaan. Als 1 van die 2 andere meisjes graag naar huis wilt, ben je gedwongen mee te gaan, en ze houden al niet zo van uitgaan zeg je zelf… dusja
Met 4 mensen zou je nog 2-2 kunnen opsplitsen.

Werkt dit niet, dan zou ik toch gaan. Misschien dat je dan niet alle avonden op stap gaat, maar ik was vorig jaar in Lloret op vakantie geweest en daar was het 's avonds ook gewoon heel gezellig in die straatjes/terrasjes enzo. (oke wij waren wel alle avonden uit geweest xD maar goed.)
Je ontmoet sowieso op zo’n vakantiereis veel nieuwe jongeren, misschien zouden jullie zelfs met een ander groepje uit kunnen gaan, die jullie daar ontmoeten :slightly_smiling_face:.

Nou ik vind het leuk als ik lekker gek kan doen met mensen, en met hun is dat niet zo… snap je? :slightly_smiling_face:

Je maakt daar echt makkelijk vrienden, als je teminste met beachmasters of gogo o.i.d. gaat
Wij waren met zijn 2’en op vakantie en we ontmoetten daar een ander meisje die echt met een verschrikkelijke bitch op vakantie was en haar gewoon had laten zitten! UIteindelijk is ze met ons vaker mee uit geweest en bleef ze ook bij ons crashen enzo
We hadden ook zon groepje met jongensvrienden die ook mee op stap gingen :slightly_smiling_face:

Jaaa het lijkt me idd erg leuk om daarnaast nog andere jongeren te ontmoeten waarmee je dingen onderneemt! Weet jij dan toevallig met elke organisatie dat het geval is? Of is dat automatisch op een examenreis dat je ook nog andere jongeren ontmoet waarmee je samen dingen doet en tijdens je vakantie mee optrekt?

Dat klinkt wel erg leuk!! Want mensen denken wel vaker dat met z’n tweeën op vakantie gaan saai is, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn :slightly_smiling_face:

Gewoon gaan en er wat gezelligs van maken =)

Nee, dat dacht ik dus eerst ook, maar uiteindelijk was het zoooo fijn he. Niet zoveel rekening houden met anderen, makkelijk aansluiting vinden bij nieuwe mensen, was echt chill ja !

Nou, als je echt op examenreis gaat (dus in de tijd op vakantie gaat, als de rest van nederland nog school heeft), kom je wel bij allemaal leeftijdsgenoten die ook net examen hebben gedaan.
Ik weet dat bij beachmasters er bijna iedere avond een gezamelelijke kroegen/discothekentocht is. Je hebt zeg maar reisbegeleiders en een busvol mensen die telkens mee kunnen gaan. Niet iedereen doet dit, maar genoeg mensen (die ook voor de eerste keer op zo’n vakantie gaan) doen gewoon vrolijk mee met al die activiteiten :slightly_smiling_face:
Dus je maakt eigenlijk een beetje matties met je medereisgenoten. Gaat wel makkelijk hoor.
En je hebt dus ook reisbegeleiders, waar je (iedere dag volgens mij) bij terecht kan, mochten er problemen zijn .

ik zou het snel niet zo snel doen omdat je met z’n drieen gaat en er naar mijn beleving dan vaak altijd eentje als derde wiel aan de wagen bij hangt