Ik zit nu in de 3e klas (atheneum) en moet binnen een maand mijn profielkeuze doorgegeven hebben.
Nu zit ik echter te twijfelen tussen het profiel Economie&maatschappijleer op atheneum niveau en Natuur&gezondheid op havo niveau.
Wat ik het liefst zou doen, is het profiel Natuur&gezondheid kiezen op atheneum niveau, aangezien ik scheikunde en natuurkunde erg leuk vind. Jammer genoeg liggen deze vakken mij niet echt.
Vorig jaar, in de tweede klas waren natuurkunde en scheikunde voor mij al helemaal een ramp. Ik had ook zoiets van; ik laat deze vakken in de 4e toch wel vallen, dus wat maakt het uit.
Maar ik ben er in de 3e achter gekomen dat ik deze vakken toch best wel interessant vind en ik wil later sowieso een baan in de gezondheidszorg uitoefenen. En sinds ik gemotiveerd ben om deze vakken te leren, gaat het ook echt beter. Voor natuurkunde en scheikunde stond ik in de 2e een 5 op mijn doorlopend gemiddelde, maar nu sta ik voor natuurkunde een 7,1 en voor scheikunde een 6,5 (voor scheikunde moet ik eigenlijk best wel veel moeite doen om dat cijfer te staan, maar ik heb het er voor over).
Vandaar dat ik misschien wel op havo niveau natuur&gezondheid wil gaan kiezen.
Economie ligt mij beter, maar ik weet niet of ik daar later iets mee wil gaan doen. Ik vind het vak wel leuk, maar niet geweldig ofzo. Economie wordt later ook moeilijk natuurlijk en als je niet echt gemotiveerd bent om dit te leren, weet ik niet of dat wel gaat lukken dan. Voor economie sta ik nu trouwens een 7,6.
Dussss… Als jullie mij waren, wat zouden jullie kiezen?
Natuur&gezondheid of economie?