Wat zou jij ervan vinden als je dit jaar over moest doen?

Hé.
Ik blijf dit jaar vrijwel zeker zitten. Ik heb veel mensen gehoord die zeggen;‘Ach, een jaartje overdoen, maar toch niet uit.’ Maar ik vind het écht erg.
Ik besef nu pas dat ik door mijn eigen domheid een jaar van mn leven ga verneuken. Écht verneuken gewoon.
Sorry dit moest er ff uit, maar wat zou jij ervan vinden als je dit jaar over moest doen?
xxxx

EDIT; Het is trouwens niet dat ik het niet aankon, ik heb gewoon totaal nul niks nada gedaan…

Oh ik zou zo hard janken. En krijsen. En schreeuwen. En nog meer janken. En vervolgens drie weken lang ontzettend veel drinken. Maar dat komt vooral omdat ik 1: nu in mijn eindexamenjaar zit en heeeeel erg uitkijk naar mijn studie en 2: het echt zonde van mijn jaar zou vinden, vooral omdat ik zo ontzettend veel werk in mijn middelbare schoolcarriere heb gestoken.

balen, ik heb er zo hard voor gewerkt!!
en dat betekend niet dat je dan dom bent!!

Ik zou het verschikkelijk vinden, maar ik denk dat ik er wel van zou leren. Ik zou er bijv. van leren dat je meer je best moet doen, mijn motivatie aanpassen en waarschijnlijk hierna toch een andere kijk hebben op school. Gelukkig is het bij mij niet het geval (:

Een paar vrienden van mij zijn blijven zitten en zitten nu dus in mijn leerjaar, maar ik zie wel dat ze nu ontzettend hun best aan het doen zijn.

Ik wens je trouwens veel succes met het volgende jaar!

Toen ik een jaar over moest doen ben ik gewoon een niveau lager gegaan zodat ik toch even snel van school af zou zijn.
Opzich wel zonde maar ik trok het echt niet nog een extra jaar op die school.

Verschrikkelijk k-u-t.

Ik zou ook gaan janken denk ik :’) de klas waar ik dan in kom is een hele drukke klas en gewoon heel anders dan de mijne nu. Voordeeltje is wel dat ik dan opnieuw naar Rome mag haha, maar alsnog zou ik dan een dik potje gaan janken :3

Als ik op deze school (heb HAVO afgerond, zit nu op MBO) niet over zou gaan naar het volgende jaar zou ik ermee stoppen en alsnog een HBO opleiding gaan doen. Maar als ik blijf zitten, vreet ik mijn schoen op hoor, dat kan haast niet.

Heeeeeeeel erg kut, want ik zit in de 6e en heb al mijn plannen voor de komende 2 jaar al klaar.

Pff ik blijf waarschijnelijk ook zitten, of ik moet mijn 6 onvoldoendes opeens ophalen in mijn 4e toetsweek, naja hoef maar 4 op te halen en 2 onvoldoende xD, Maar… ik vind het gewoonweg KUT!, want zit nu in havo 4, dat betekent dat mijn vrienden en vriendinnen volgend jaar examen doen en dan zijn hun van school af, kom ik nog eens aan :’)… en die 3e klassers lijken echt kleuters… In ieder geval op mijn school, dus dat betekent niet dat als je een 3e klasser bent, je meteen gedraagd als een kleuter xD.

Ik ben in de derde blijven zitten en dat serieus het beste wat mij is overkomen. Maar als ik DIT jaar over moest doen zou ik huilen inderdaad, omdat ik heel hard mijn best heb gedaan :wink:

nemen zoals het is…
en je les eruit leren dus je best doen…

ik zou echt balen, helemaal gek worden en boos op mezelf zijn… Ik wil dit jaar echt niet overnieuw doen, echt niet.

/

heel erg balen, maar ik sta er nu nog supergoed voor, afkloppen

Ik zou het echt vreselijk vinden. Omdat je dan in een hele nieuwe klas met jongere kinderen komt, en je inderdaad een jaar weggooit en een jaar extra op de middelbare moet blijven. èn je moet gewoon alles weer opnieuw doen… Ben je net blij dat je het hebt gehad, moet je al die moeilijke opdrachten van dat jaar nogmaals doen.

Ik ben een keer blijven zitten, net op het randje.
En ja, natuurlijk baalde ik echt enorm. Maar achteraf gezien is het echt niet heel erg geweest. Ja, ik had allang van school af kunnen zijn. Maar als ik niet was blijven zitten had ik nooit mijn beste vriendinnetje gekend. En als ik niet was blijven zitten had ik nu niet geweten dat mijn profiel echt compleet gekozen was en had ik nu vastgezeten aan een economische studie, wat echt niks voor mij is. En als ik dat jaar niet was blijven zitten, was ik het jaar erna wel blijven zitten.

Achteraf gezien zal het je meer opleveren dan je denkt. En dat zal aan het begin een beetje tegenvallen. Maar in the end wordt je er echt niet slechter van.

Ik moet misschien dit jaar (4 vwo) ook over doen >.<
Ik vind het ook echt niet leuk, maar mijn motivatie is dan ook niet goed. Ik heb vriendinnen in deze klas en ik denk dat ik mijn vwo-diploma wel kan halen. Ik heb in groep 2 ook een klas overgeslagen, maar sindsdien heb ik me denk ik wel redelijk aan kunnen passen aan de ‘wat ouderen’ denk ik. Als ik een jaar blijf zitten kom ik bij nieuwe klasgenootjes die allemaal eigenlijk van ‘mijn’ leeftijd zijn, maar die waarschijnlijk toch wel net iets anders zijn.

En havo is voor mij denk ik ook geen optie. Ik geloof echt dat ik best mijn vwo-diploma kan halen en ik wil geen havo doen. Een vriendin van me zei ook: ‘Maar eh, Kim… jij past toch helemaal niet op havo?’ wat voor haar wel een compliment is x)
Niet dat ik iets tegen havo heb hoor, maar ik denk niet dat ik er thuishoor. Ik denk dat ik mijn weg beter kan vinden op het vwo. En als ik een jaar verkloot heb, zo zij het :thinking:

Maar als ik dit jaar niet zou slagen dan zou ik echt gaan janken. En schreeuwen. En echt heel kwaad zijn. Want dit jaar heb ik ondanks alle tegenslagen echt wel mijn best gedaan.