Wat zou jij doen?

Kort gezegd: ik werk in een broodjes en koffiezaak en ben momenteel zwaar verkouden. Morgen moet ik van tien uur 's morgens tot zes uur 's avonds werken. Ziekmelden etcetera is bij ons nooit een probleem (particuliere zaak) en baas is heel relaxed altijd.

Zou jij je ziek melden of niet? Ik kan het geld goed gebruiken, maar zit een beetje met de hygiëne (en mijn eigen wanke gestel, maar een dagje doorbijten vind ik het geld waard).

Sidenote: moet veel niesen, hoesten en mijn neus druppelt non-stop. Iemand tips / what to do?

Ik zou het gewoon proberen. Als het niet gaat kan je altijd nog na de lunch zeggen ‘Jongens, ik voel me ziek, ik ga, doei.’

Kun je niet heel veel keelpastilles doen en vanavond zo’n crème op je borst smeren, Luuf oid, waardoor je neus een beetje open gaat. Veel zakdoekjes meenemen en elke keer na het neus snuiten oid je handen ontsmetten. Ik neem aan dat jullie wel ontsmettingsgel hebben in zo’n broodjeszaak. Dus nee, ik zou gewoon gaan en dan inderdaad zo hygiënisch mogelijk.

als je echt niet kan dan zou ik pas als maar iets lullig is, en je kan gewoon er mee door waarom dan ook niet.

Dus nu alvast beginnen met hoestdrankjes, keelpastilles en vanavond eventueel nog stomen?

ziekmelden

Wel zo fris als je je ziek meldt ;-).

gewoon proberen… je kan je altijd nog ziekmelden

Neusspray wil ook nog wel helpen:) En gewoon zeggen dat je je niet helemaal lekker voelt en dat als je je neus moet snuiten je naar achter gaat.
Als iedereen die bij de brood-vleeswaren-kaas-broodjeszaken-snoepwinkels-bonbonzaken-alles wat met eten te maken heeft zaken zich ziek ging melden omdat ie verkouden was, zou dat nou niet echt helpen denk ik.

Ik zou het zelf niet zo fijn vinden als iemand mij al niezend and neus optrekkend een broodje kwam brengen :’).

ik zou 's ochtends tegen je baas zeggen dat je je niet zo fantastisch voelt en dat het zo zou kunnen zijn dat je op een gegeven moment echt naar huis moet; dan weet hij het van te voren maar laat je wel zien dat je het wilt proberen. (:

beetje letten op je hygiëne en zorgen dat je niet op de broodjes niest… dat is wel zo fris haha.

We hebben een open keuken - de klant ziet dus alles wat je doet. Heb even mijn baas gebeld en met hem overlegd, en hij zei dat ik niet mag komen werken als ik zo verkouden ben. We hebben namelijk een hele grote ijsvitrine ook (ijs en broodjes en koffie en al wat) en hij is bang voor besmettingsgevaar / druppels snot in ijs.

Heb inmiddels ook koorts onder de leden, dus werken was eigenlijk sowieso geen optie geweest. Ik ga en mag dus niet werken (très kut)

Toch bedankt voor al jullie reacties (: