Wat zou jij doen?

Het is een beetje lang verhaal maar ik wil het duidelijk vertellen dan heel kort en onduidelijk (: Alvast bedankt voor het lezen!

Ik ken nu al ongeveer een jaar een jongen die ik vanaf het begin al leuk vond. Ik weet eigenlijk niet waarom want hij is niet de meest spontane, lieve, knappe jongen, maar om een of andere reden kan hij alles flikken en ik blijf hem leuk vinden. Hij zit niet bij mij op school en ik kom hem bijna nooit tegen in het dorp.

De eerste keer dat ik hem zag was op het WK. We zaten naast elkaar op de bank en maakte af en toe een grapje. Vervolgens gingen we met alle jongere mensen buiten volleyballen en toen was er ook veel geflirt. Later kwam ik er achter dat hij de ex was van mijn vriendin! Ik was meteen naar haar toe gegaan om te vragen wat zei er van vond en ze zei dat ze het helemaal niet erg vond. Ze gunde het me zei ze.
Nadat zij had gezegd dat ze het niet erg vond, had ik een date met hem waarbij we ook hadden gezoend. Na ongeveer een week werd het contact steeds minder totdat we gewoon niet meer praatte. We kwamen elkaar ook nooit toevallig tegen dus er kwam niet opnieuw contact.

Na een half jaar dacht ik opeens weer aan hem, en merkte ik dat ik het contact toch miste. Ik stuurde hem een sms en zo begonnen we weer te praten. Toen ik dat vertelde tegen mijn vriendin (zijn ex dus) reageerde ze alleen niet zoals ik hoopte. Ze zei dat ze in de vakantie, een maand daarvoor, hem was tegen gekomen en toen had gezoend en nog wat, maar dat ze sindsdien niet meer met hem had gesproken. Ze wist ook niet of dat ze hem weer leuk vond of niet. We hebben erover gepraat van wat we moeten doen, maar we wisten het eigenlijk beide niet.

Tot 2 dagen geleden praatte we bijna elke dag wel met sms of msn. Hij kwam altijd heel geïnteresseerd over. Ook hoorde ik van iemand uit zijn klas dat hij het vaak over mij had (positief) We hadden een schoolfeest en hij zou ook komen, als introducé, met wat vrienden van hem. Halverwege het feest kreeg ik een sms van hem met: wil je dansen?
Na een paar smsjes kwam hij naar mij toe en we gingen dansen, waarbij we dus hebben gezoend.

Nu weet ik alleen echt niet wat ik moet doen! Mijn vriendin weet niet dat hij op het feest was en ook niet dat we hebben gezoend, maar dat ga ik haar morgen natuurlijk vertellen. Hij heeft mij ondertussen al mee uit gevraagd waar ik een beetje vaag antwoord op heb gegeven omdat ik de reactie van mijn vriendin eerst wilde weten. Ik weet nu zeker dat ik hem echt heel erg leuk vind en dat ik het geweldig vind om bij hem te zijn, maar ik wil geen slechte vriendin zijn! Ik weet niet of dat zij hem leuk vindt, maar ik denk het wel. Ik weet wel dat ze het mij zou gunnen als we een relatie zouden krijgen, maar dat ze het niet heel erg leuk zou vinden.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Uhm… gewoon met je vriendin bespreken.
en als ze het niet leuk vind dat jij met m date enzo, zou ik er mee ophouden…
maar dat ben ik ;p
en anders, gewoon er voor gaan :grinning:
successs
laat weten hoe het is gegaan (:

Ze komt er wel over heen. Als zij een nieuwe jongen tegenkomt dan is ze hem alweer vergeten. Tenzij ze natuurlijk smoor op hem is. Dan ligt het toch iets gecompliceerder…

Wat moeilijk! Ik denk dat je er toch voor moet gaan, als je hem echt leuk vindt. Maar natuurlijk wel met je vriendin bespreken enzoo… Want ik kan me voorstellen dat zij het niet erg leuk vindt. Succes!

Wat lastig… maar het is ook niet voor niets haar ex toch? Sowieso niet achterhouden voor je vriendin dat je weer met 'm gezoend hebt. Hoop dat ze goed reageerd!

Eerlijk gezegd weet ik niet zo zeker of je er wel iets van moet gaan maken. Ok, hij heeft je gekust. Het lijkt me een jongen die dat wel normaal vindt om te doen bij meerdere meisjes. Loop maar niet te hard van stapel.

Maar ah, bespreek het gewoon met je vriendin… Wij kunnen ook niet weten hoe ze zal reageren.

hm die jongen komt niet echt perfect over…

Maar ze heeft toch ook al eerder gezegd dat zij hem jou gunde, dus eigenlijk is ze ook niet echt aardig tegenover jou gezegd om weer met hem te zoenen enzo.

Ik heb het er net met haar over gehad. Ze reageerde goed, een beetje stilletjes, maar ze zei dat als ik hem leuk vond vooral achter hem aan moet gaan. Ze vond het wel heel fijn dat ik het had verteld en dat ze er wel overheen zou komen.

Verder zijn heel veel van mijn vrienden ook vrienden van hem, dus ik hoor van hun allemaal dat het echt wel een goede jongen is, geen player ofzo en dat hij niet met heel veel meiden zomaar zoent.

Dankje voor de reacties iedereen (:

Er zat wel een hele tijd daar tussen hoor, zij wist niet dat ik hem toen nog steeds leuk vond (;

Ik vind dat je wel iets met hem kan beginnen, jij vindt hem leuk en hij jou, en je vriendin heeft al eerder gezegd dat ze het niet erg vindt als jullie wat zouden krijgen. Het zou wel een beetje raar (en lullig) zijn als ze hem nu opeens zelf terug wil en niet wil dat jij iets met hem begint. Als ze er nou echt heel veel problemen mee heeft kun je het misschien niet doen, maar anders moet je er gewoon voor gaan!

Ja oke dat is zo, maar toch.
Maar goed dat je vriendin het zo opvatte, dus nu kun je gewoon voor hem gaan :slightly_smiling_face: