Wat zou jij doen?

Hey meiden

Zoals de titel al zegt: wat zou jij doen in de volgende situatie:

Je hebt een vriend en je houdt van hem. Op een feestje praat je met een jongen, het klikt, gewoon vrienden. Maar je vriend is extreem jaloers en verbiedt je om nog met hem te praten, hij dreigt om te vechten met hem enzo, terwijl hij zelf wel met elk meisje praat.

Zou jij luisteren naar je vriend en het contact met die jongen verbreken? Of blijf je contact houden, al dan niet achter de rug van je vriend?

Ik ben gewoon eens benieuwd naar wat jullie zouden doen :slightly_smiling_face:

xx

ik zou het niet achter zijn rug doen…
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en als je het achter zijn rug doet, krijg je serieus vertrouwensproblemen. Heb het nog een anderhalfjaar na mijn actie moeten horen, en het duurt heel lang voordat ie je weer vertrouwd…

Verder zou ik een goed gesprek houden… Want ik heb contact verbroken met heel wat mensen door de jaloezie van mijn vriend ( toendertijd ) en op een gegeven moment ben je geisoleerd en heb je niemand meer…

Dus ik zou het met je vriend bespreken, en anders zou ik ze een keer kennis laten maken? Dus in een groepsverband? Misschien da hij dan ziet dat het gewoon een vriend is?

ik zou hem erop aanspreken dat hij WEL met meisjes praat, en proberen hem te laten inzien dat er écht niet meer dan vriendschap is.
maar ik zou het contact met die jongen toch verbreken omdat mn vriend voor mij het belangrijkste is xD

Pff. ik irriteer me aan zulke jongens, hij is gewoon jaloers en heeft niet door wat hij zelf doet, ik zou niet naar hem luisteren of ik zou duidelijk met hem praten en zeggen .

Hem duidelijk maken dat hij je baas niet is en dat je mag omgaan met wie jij wilt omgaan! En dat hij jou maar moet vertrouwen. Stel 'm ook voor aan die jongen en laat duidelijk zien dat het puur vriendschappelijk is.

Ik zou zeggen dat ik met die jongen zou blijven praten. Maar nu horen we het verhaal wel alleen van jou, misschien praat jij in z’n ogen wel heel flirterig met die jongen? Dat zou ik ook niet heel fijn vinden…
Maar niet achter zijn rug om doen!

Maar de verleiding wordt wel groot om het achter zijn rug te doen, als hij hetzelfde bij jou heeft geflikt, met zijn ex dan nog wel, toch? Anders zou ik het er nog voor over hebben om het contact te verbreken. En als hij zegt dat hij die jongen de eerst volgende keer dat hij je met hem ziet praten, in elkaar gaat slagen, dan wil je dat ook wel weer vermijden he.

Maar ik keur dat achter-de-rug-gedoe echt niet goed, hoor! Laten we dat ff duidelijk stellen, maar ja, nu krijg je wel zo’n beetje een pay back time-gevoel he.

Ik klink nu wel grof, maar dat is niet mijn bedoeling

haha nee ik snap wat je bedoeld… Maar ik heb het achter zijn rug om gedaan omdat ik wist dat er niks aan de hand was tussen mij en de jongen met wie ik had afgesproken…
DOE HET NIET!! Want geloof mij nou maar, Je gaat egt veel ruzie met je vriend krijgen ( als het niet uitgaat) En hij gaat je egt voor een lange tijd niet vertrouwen…

Als je al niet mag spreken met een andere jongen gaat het wel erg ver hé.

Nee, het is niet het allerslimste, want het komt sowieso uit, en zijn vertrouwen in mij is sowieso al niet groot, ookal heb ik nog nooit iets gedaan wat zijn vertrouwen in mij heeft geschonden. Maar dan zou het alleen nog maar minder worden he. Maar ik heb zoiets van, als ze van jou verwachten dat je eerlijk bent, dat ze dat zelf ook maar zijn dan.

Ik zou met hem gaan praten, en duidelijk maken dat een man en een vrouw gelijk zijn in een relatie (Als hij iets doet, dan jij toch ook?). Als hij het daar niet mee eens is, dan is het een idioot en zou ik 'm uit m’n leven bonjouren.

Laat je niet onder de duim krijgen! Hij moet niet zo hypocriet doen, als hij het doet, mag jij het ook doen. Zo simpel ligt het. Hij moet zich niet meerderwaardig voelen ofzo. Ik zou gewoon contact blijven houden en sowieso niét geheim.

En sowieso, ik lees hier dingen als ‘ik zou het wel voor hem doen, want hij is toch het belangrijkst’. Hallo, als hij echt zoveel van je houd, dan gunt hij je vrienden en dat vind hij het alleen maar leuk als je je goed voelt. Door vrienden te verbieden houdt hij je toch bij iets weg wat je gelukkig maakt.

Helemaal eens met LaLeticiaa!

Belachelijk dat hij dat zegt en helemaal omdat hij het zelf ook doet, ik zou hem hier dus echt op aanspreken dat dat toch niet kan. Jij hebt een sociaal leven buiten hem en dat is juist hartstikke goed voor je, dus daar zou hij blij mee moeten zijn! Niet achter zijn rug om doen, hij moet weten dat hij niet jouw gedrag kan bepalen. Als hij dat niet kan accepteren en boos wordt kan die lekker oprotten, tis je vriendje, niet een gijzelaar.

Wat die 2 meiden hier boven zeggen ( LaLeticiaa en ooii)
is helemaal waar!

IK zou hem vragen waarom het niet mag, maar wel gewoon contact houden. Hallo, je vriend owned je toch zeker niet? Als hij genoeg van je houdt, hoort hij zich niet zo op te fokken.

Jullie hebben gelijk hoor, dat weet ik, maar het lijkt zo cru :slightly_smiling_face: Ik zou het niet kunnen uitmaken met hem denk ik, ookal doet ie zo. Maarja, bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt wat aan!

X